زون بندی آب شرب اردبیل در مرحله نهایی است

اقتصاد ایران: اردبیل-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: زون بندی آب شرب اردبیل در مرحله نهایی است و امیدواریم در سریع‌ترین زمان تکمیل و به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو عصر پنجشنبه در نشست خبری روایت تحول با حضور خبرنگاران در استانداری اردبیل اظهار کرد: از یک هزار و ۷۰۰ ورستای استان یک هزار و ۷۰ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب استان است و آبرسانی به ۴۵۴ روستا نیز در قالب محرومیت زدایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم با افزایش اعتبارات آب و فاضلاب که با ۱۰ سال برابری می‌کند حرکت جهادی را برای آبرسانی آغاز کرده ایم که تاکنون در ۲۶۰ روستا آب شرب پایدار برقرار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: همزمان با هفته دولت ۸ پروژه آب و فاضلاب در سطح استان به بهره برداری رسید که برای پروژه‌های آبرسانی شهری ۸۵ میلیارد تومان و روستایی نیز ۱۲۴ میلیارد تومان هزینه شده و برای پروژه‌های فاضلاب نیز ۳۸ میلیارد تومان منابع تزریق شده است.

خیرجو بیان کرد: تمام روستاهای بالادست سد یامچی به شبکه مدرن فاضلاب متصل شده و ضریب اطمینان استفاده مردم از آب شرب اردبیل بسیار بالاست چرا که سلامت آب خط قرمز ماست.

وی تصریح کرد: مشترکانی که در حد الگو مصرف آب انجام می‌دهند با هیچگونه افزایش آب بها روبرو نیستند و ما براساس زون بندی شبکه اصلی آبرسانی را با ظرفیت مناسب در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل به فرسودگی شبکه و اقدام مناسب برای بهسازی و مرمت شبکه آبرسانی اشاره کرد و گفت: با راه اندازی سیستم «داف» و کنترل دقیق آزمایشگاه مرجع ما کیفی ترین آب در اردبیل تحویل مردم می‌شود.

خیرجو اظهار کرد: تصفیه خانه آب فاضلاب بعد از ۱۷ سال تکمیل و آماده افتتاح شده و تصفیه خانه اردبیل نیز با رویکرد ارتقا در ماه‌های آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی از تکمیل مجتمع آبرسانی سبلان با هدف آبرسانی به ۹۲ روستا و موران گرمی با آبرسانی به ۶۴ روستا خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با نگاه حمایتی دولت سیزدهم در مراحل پایانی تکمیل و افتتاح قرار گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ