پیش بینی حضور بیش از ۳ میلیون زائر طی دهه پایانی صفر در مشهد

اقتصاد ایران: مشهد- معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی پیش بینی کرد که همزمان با دهه پایانی ماه صفر بین سه تا ۳.۵ میلیون نفر زائر به مشهد مقدس سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمال الدین هادیانفر عصر پنجشنبه در حاشیه سفر به مشهد و بازدید از ناوگان حمل و نقل این شهر برای خدمات رسانی به زائران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمهیدات لازم در حوزه حمل و نقل برای خدمت رسانی مطلوب به زائران دهه پایانی ماه صفر اندیشیده شده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: بین ۸۲ تا ۸۵ درصد از زائران مشهد الرضا در دهه پایانی صفر از خودروی شخصی استفاده می‌کنندو باقی زائران برای سفر به این شهر از ناوگان عمومی بهره می‌گیرند که در این میان، ۸۰ درصد از اتوبوس‌های بین شهری استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برآورد انجام گرفته برای ارائه خدمات ناوگان اتوبوس رانی به زائران دهه پایانی ماه صفر ۲ هزار دستگاه است که طبق برنامه ریزی انجام گرفته تا ۶ هزار دستگاه اتوبوس با بهره گیری از ظرفیت‌های سایر استان‌ها قابل افزایش بوده چرا که تعداد اتوبوس در اختیار استان خراسان رضوی بین هزار تا هزار و ۲۰۰ دستگاه است.

هادیانفر گفت: برای حمل و نقل ریلی زائران دهه پایانی صفر ظرفیت ۳۰ درصدی و برای حمل و نقل هوایی ظرفیت ۴۱ درصدی از این ناوگان برای خدمت رسانی به زائران مشهد الرضا اختصاص یافته است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازگشت زائران و مشکلات حمل و نقلی آنان برای بازگشت به شهرشان گفت: در ورودی‌های مشهد مشکل خاصی در این باره وجود دارد، اوج حمل و نقل و تردد زائران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده خواهد بود و تمام تلاشمان این است تا بازگشت زائران سرعت گیرد لذا هماهنگی‌های لازم انجام شده است و دستگاه‌های امدادی و پلیس آمادگی لازم را برای خدمات رسانی به زائران امام رضا (ع) دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ