هرج و مرج ایجاد شده توسط آمریکا بی‌ثباتی جهان را افزایش داده است

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور سوریه با بیان این که موضع کشورش در حمایت از فلسطین ثابت است، تأکید کرد که هرج و مرج ایجاد شده توسط آمریکا، بی‌ثباتی را در جهان افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در نشست با سفرا و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک و کارکنان وزارت امور خارجه این کشور، به بررسی مسائل سیاسی روز براساس اصول و مبانی ثابت سوریه و همچنین ضرورت مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

رئیس جمهور سوریه در این نشست بر اصول ثابت سیاست خارجی سوریه در روابطش با کشورهای عربی و منطقه و همچنین در روابط بین‌المللی این کشور تأکید کرد و افزود موضع دمشق در قبال نزاع عربی- اسرائیلی ثابت است.

وی همچنین بر تعامل سوریه با چالش‌ها و تحولات بین‌المللی بر اساس یک دیدگاه راهبردی و واقع‌گرایانه تأکید و بیان کرد که روابط دوجانبه، هسته اصلی تقویت روابط با کشورهای عربی است.

بشار اسد به موضع ثابت سوریه در قبال مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: نگاه به عملیات طوفان الاقصی باید در چارچوب مسئله فلسطین و نه صرفاً به عنوان یک رویداد میدانی زودگذر باشد. این در حالی است که ایالات متحده و متحدان غربی آن تلاش می‌کنند طوفان الاقصی را عامل اصلی تنش‌های کنونی جلوه دهند.

وی همچنین تأکید کرد که مواجهه با پیچیدگی‌ها و چالش‌های امروز سوریه، به موقعیت جغرافیایی و تاریخی این کشور و همچنین به دلیل قرار گرفتن آن در میدان جنگ و مورد طمع قرار گرفتن استعمارگران در طول تاریخ مرتبط است.

رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به اینکه هرج و مرج ایجاد شده توسط آمریکا، بی‌ثباتی در جهان را افزایش داده است، گفت: درگیری بین‌المللی امروز، یک درگیری اقتصادی-فناوری است، به ویژه اینکه غرب در حال از دست دادن سلطه فناوری خود در برابر شرق است و این امر به شکل‌گیری یک جهان چندقطبی جدید سرعت می‌بخشد. 

اسد با بیان اینکه آینده از آن شرق است زیرا توانسته هویت و اصول خود را حفظ کند، افزود: تحولات اخیر، تشدید و تداوم این درگیری را تأیید می‌کند و این امر بحران‌های بیشتری را برای همه کشورهای جهان و مردم آنها ایجاد خواهد کرد.

گفتگوی رئیس جمهور سوریه در پایان نشست دوره‌ای سفرا و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک سوریه که طی روزهای گذشته در محل وزارت امور خارجه این کشور برگزار شد، انجام گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ