استفاده از منابع مالی جهانی برای حفظ جنگل‌های ارسباران

اقتصاد ایران: تبریز-نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: جنگل‌های بکر ارسباران ثبت جهانی شده و می‌توان از منابع مالی جهانی برای حفظ آن استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد طاهری در جلسه هم اندیشی حفاظت مطلوب از منابع طبیعی و محیط زیست استان اظهار کرد: ارزش حفظ و پایداری محیط زیست به قدری آشکار و واضح است که نیاز به گفتن و تاکید ندارد.

وی افزود: محیط زیستی که در آن بشر می‌بریم همانند خانه ما است و اگر این واقعیت ملکه ذهن همگان شود، محیط زیست خود به خود حفظ خواهد شد و دیگر هیچ نیازی به قانون و بخشنامه در جهت حفظ منابع طبیعی وجود نخواهد داشت و همه چیز در جای خود قرار خواهد گرفت.

طاهری تصریح کرد: هیچ مسئله‌ای برای بشریت بالاتر از محیط زیست نیست و در این ارتباط هر قانونی لازم باشد، در مجلس تصویب خواهیم کرد.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تأمین اعتبار پایگاه اطفا حریق خوئینه رود ورزقان در جهت محافظت مطلوب از جنگل‌های ارسباران ابراز داشت: جنگل‌های بکر ارسباران ثبت جهانی شده و می‌توان از منابع مالی جهانی برای حفظ آن استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع احیای دریاچه ارومیه نیز پرداخت و گفت: هدف ما پابرجایی محیط زیست است؛ دریاچه ارومیه قابل احیا است، این دریاچه را زنده خواهیم کرد.

نماینده مرند و جلفا در مجلس نیز به موضوع حریم رود ارس پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد در این منطقه منابع طبیعی از بین رفته و باید تحولاتی ایجاد شود.

عزت الله حبیب زاده تصریح کرد: ما در مجلس حمایت‌های لازم را به عمل خواهیم آورد و البته انتظار داریم منطقه آزاد ارس نیز بودجه مناسبی دریافت کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ