لزوم راه اندازی کامل تصفیه خانه زباله سراوان

اقتصاد ایران: رشت- بازرس کل گیلان بر لزوم راه اندازی کامل تصفیه خانه زباله سراوان تاکید کرد و گفت: پیمانکار به قرارداد خود با شهرداری پایبند باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقایی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از دفنگاه زباله سراوان بر لزوم پایبندی پیمانکار قرارداد با شهرداری برای انجام تعهدات پیش بینی شده در آن تاکید کرد و با انتقاد از وقفه ۴ ساله مشهود در روند فعالیت این تصفیه خانه اظهار کرد: متأسفانه در این مدت بخش زیادی از شیرابه ناشی از دفع غیربهداشتی زباله در سراوان در طبیعت رها می‌شود که تهدیدی برای آب‌های سطحی و محیط زیست است.

بازرس کل گیلان همچنین با رد ادعای برخی مسئولین مبنی بر اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در برخی مناطق گیلان گفت: نبود امکانات لازم برای حمل این گونه‌های متفاوت از زباله باعث شده تا تمامی پسماندها در طبیعت رها شود و بر معضل دفع غیربهداشتی زباله درسراسر گیلان بیفزاید.

وی در همین رابطه اجرای طرح تفکیک را راهکاری جهت کاهش تولید زباله در مبدا عنوان کرد و افزود: باید از تمامی راهکارها و آموزش‌ها برای کاهش حجم زباله‌ها بهره گرفت و زمینه‌ی ساماندهی زباله‌های رهاشده در طبیعت را نیز فراهم کرد.

ابازرس کل گیلان در ادامه با اشاره به قرارداد منعقده بین شهرداری رشت با پیمانکار بخش خصوصی مبنی بر تصفیه ۳ لیتر شیرابه در ثانیه افزود: این رقم اکنون بین یک تا یک و نیم متر بر ثانیه است و پیمانکار یک هفته زمان دارد تا راهکار پیشنهادی خود را برای افزایش ظرفیت تصفیه تا ۳ لیتر بر ثانیه به بازرسی ارائه کند.

آقایی در پایان به متولیان امر هشدار داد اگر دفن گاه زباله سراوان همراه با طرح تفکیک زباله از مبدا در سراسر استان اجرا نشود، در آینده ۱۷ دفن گاه زباله در سراسر استان ایجاد خواهد شد که تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح عملیات بهسازی محل دفن زباله سراوان سال ۱۳۹۷ در قالب قراردادی بین شهرداری رشت و پیمانکار بخش خصوصی به ارزش ۱۰۷ میلیارد تومان به امضا رسید و در پی آن قرار بود شیرابه دفنگاه سراوان با حجم ۳ لیتر در ثانیه تصفیه شود که این تعهد تا امروز یا انجام نشده تا بطور ناقص به اجرا درآمده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ