پیگیری اجرای ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان‌جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی عصر پنج شنبه در آئین افتتاح پروژه الیاف شیشه خضری اظهار کرد: اولین نشست سرمایه‌گذاران خارجی استان بعد از گذشت ۲۰ سال طی سال جاری در استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی در سال گذشته از لحاظ میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب ۴۵۰ میلیون دلار طرح داشته که رتبه پنجم کشوری را به دست آورده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با اشاره به سرمایه گذاری‌های خارجی ایجاد شده در استان بیان داشت: سرمایه گذاری‌های خارجی مصوب در استان در حال تحقق است.

وی یادآور شد: چارچوب‌های اداری و اخذ مجوزها انجام شده و امروز منتظر هستیم که اقدامات عملیاتی و اجرایی آنها اتفاق بیفتد.

ذاکریان بیان کرد: امروز با افتخار می‌توانیم بیان کنیم که پروژه الیاف شیشه پروژه‌ای است که در سال گذشته کلنگ زنی و کمتر از یک سال امروز فاز اول این پروژه را با ۱۰ میلیون دلار و اشتغال قابل توجهی به بهره برداری رساندیم.

وی با بیان اینکه محصول این پروژه فرآوری بوده و هدف ما این بوده که هدایتگری سرمایه گذاران خارجی را برای جلوگیری از خام فروشی و بالا بردن حداکثر ارزش افزوده برای استان و کشور داشته باشیم، تصریح کرد: محصول تولیدی این واحد صرفاً با نیت صادراتی و برای صنعت هوانوردی، ساختمان سازی و دستگاه‌های صنعتی و سایر محصولات نیاز بوده که این محصول فوق‌العاده سبک و در عین حال قوی و مقاومت بالایی داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی ادامه داد: مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه از معادن استان و مقداری از خراسان رضوی تأمین و اشتغال پایداری دارد و روند پروژه روند خوبی است.

ذاکریان گفت: اگر زیرساخت گاز و برق به میزان مورد نیاز سرمایه گذاران تأمین شود این پروژه به سرعت فاز بعدی آن نیز به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران نگاه خوبی به ایران و به ویژه به استان خراسان جنوبی دارند، افزود: بیشترین سرمایه گذاران خارجی استان سرمایه‌گذارانی از تبعه کشور چین هستند و بیشترین اشتغال ایجاد شده نیز در پروژه‌هایی که توسط سرمایه‌گذاران چینی در استان اجرا شده وجود دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: زیرساخت‌هایی که مدنظر بوده اگر تأمین گردد این سرمایه‌گذاری‌ها اشتغال بسیار زیادی برای استان خواهد داشت.

ذاکریان با اشاره به اینکه در این پروژه در هر سوله ۱۲۰ نفر مشغول فعالیت می‌شوند، گفت: در این پروژه پنج سوله ایجاد شده که سه سوله در حال بهره برداری بوده و پنج سوله بعدی زمان کمتری از یک سال خواهد برد که می‌تواند تحول عظیمی در این منطقه باشد.

وی بیان کرد: امروز می‌توانیم بگوییم که خضری قطب صنعت استان از نظر صنعتی و کشاورزی شده که یقیناً نیازمند توجه ویژه‌تری بوده تا روند توسعه مناطق کم برخوردار شتاب گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قبل از دولت سیزدهم و از ابتدای استان شدن در خراسان‌جنوبی ۹ پروژه در حال بهره برداری داشته‌ایم و امروز با بهره برداری از این پروژه این طرح‌ها در استان به ۱۸ پروژه رسیده است، گفت: این بدان معنا بوده که در طول سه ساله دولت سیزدهم ۹ پروژه در استان به بهره‌برداری رسیده که طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان در مقایسه این دو بازه زمانی با یکدیگر رشد صددرصدی را نشان می‌دهد.

ذاکریان ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی نیز در استان در حال پیگیری بوده که با اتمام روند اداری آن به زودی با وحدتی که در استان وجود دارد شاهد افتتاح آن‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تنها مسیر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری خارجی است، افزود: بعضاً مشاهده می‌شود از مسیرهای دیگری سرمایه گذاران خارجی ورود می‌یابند که در طول این مسیر به ویژه برای اخذ مجوز دچار مشکل می‌شوند و برای خروج آورده‌ها خود باید مجوز لازم از سوی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی از مدیران خواست علی‌رغم همه دلسوزی که دارند سرمایه‌گذاران خارجی را برای اجرای سرمایه گذاری ها به سمت مرکز خدمات سرمایه گذاری راهنمایی کنند تا مشکلی در روند اداری ایجاد نشود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ