شکوه نظام اسلامی در گرو ترمیم خرابی‌ها و آبادانی مملکت است

اقتصاد ایران: شیراز- دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه بهبود وضعیت معیشت مردم می‌توان امید و نشاط در جامعه بیاورد، گفت: نمایش شکوه نظام اسلامی با ترمیم خرابی‌ها و آبادانی مملکت انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید ضیاالدین حزنی در همایش تجلیل از کارآفرینان و گروه‌های جهادی شهر شیراز و آئین آغاز عملیات اجرایی مرمت ۵۰۰ واحد مسکن محرومین شهر شیراز، با بیان اینکه در نظام، مقام‌ها بالا و پایین می‌شوند، ولی مردم ثابت می‌مانند، گفت: باید هوای مردم را داشته باشیم، این میزهای مدیریت، امتحان ما است که باید ما را متوجه مسئولیت‌های ما فقر، محرومیت و عقب‌ماندگی‌ها کند و به‌دنبال ارزش معنوی کارها باشیم.

وی جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها را یکی از نکات مهم دانست و گفت: مهیا کردن زمینه‌های کار و اشتغال در مناطق محروم و جلوگیری از هدر رفتن نیروی کار و ارتقای سطح امنیت پایدار، سلامت، بهداشت، کاهش شرارت و بزهکاری در مناطق محروم کشور از اهداف و اهمیت اجرای پروژه محرومیت‌زدایی در قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه است.

حزنی گفت: کمک به کاهش فقر، محرومیت و حل مشکلات مردم محروم و ستمدیده و همچنین پیوند مردم با نظام و ایجاد محبوبیت و اثبات کارآمدی نظام از اهداف کمیته محرومیت‌زدایی است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم می‌توان امید و نشاط را برای پاسداری از نظام به‌وجود آورد، گفت: نمایش شکوه نظام اسلامی با ترمیم خرابی‌ها و آبادانی مملکت انجام می‌شود. بنابراین باید برای ایجاد همبستگی بین مردم و نظام اسلامی در سازندگی، توسعه و رونق تولید محصولات کشاورزی در مناطق محروم به دولت کمک کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که ۸۵ درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی عموماً کوچک، زودبازده، عام‌المنفعه، بدون پیچیدگی‌های فنی و تخصصی، قابل اجرا توسط ساکنان بومی اجرا می‌شود، گفت: این اقدامات برقراری امنیت پایدار و کارآمدی نظام در مناطق دورافتاده، محروم، صعب‌العبور، مرزی و حساس اجرا می‌شود.

حزنی اولویت‌های غیر عمرانی را یکی از اهداف قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه دانست و گفت: فراهم کردن امکانات تحصیل محرومین، برپایی بیمارستان‌های صحرایی، تهیه و توزیع سبد معیشتی، فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی، تهیه و توزیع البسه و پوشاک، کمک به بیماران صعب‌العلاج، تأمین سبدهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های این قرارگاه است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته توسط آن قرارگاه در استان فارس اشاره کرد و افزود: تا کنون ۶۲ هزار و ۹۹۰ پروژه عمرانی، غیر عمرانی، امنیت غذایی و اشتغال‌زایی در عرصه‌های آب‌رسانی، آموزشی، فرهنگی، معیشتی، مذهبی، کشاورزی، سلامت، اقتصاد، مقاومتی، حمایتی، امدادرسانی، پوشش مومنانه و ازدواج آسان را در استان فارس اجرا شده است.

وی بیان کرد: قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با همکاری قرارگاه احمد بن موسی (ع) سپاه فجر از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۳۳۷۹ پروژه عمرانی و ۱۷۴ هزار و ۱۴۰ برنامه غیر عمرانی و جمعاً ۱۷۷ هزار و ۵۱۹ پروژه و برنامه عمرانی، غیر عمرانی، امنیت غذایی، اشتغال و فرهنگی با اعتبار ۱۸۴ میلیارد و ۶۶ میلیون تومان داشته است.

حزنی در پایان به چهار میلیون نفر مصرف‌کننده مستقیم و غیرمستقیم مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵ میلیون نفر درگیر مواد مخدر هستند و بالاترین نرخ شیوع اعتیاد در جامعه دانش‌آموزی به ترتیب در استان‌های خراسان جنوبی، فارس، سمنان، البرز و خوزستان است و بالاترین نرخ مواد مخدر به ترتیب در استان‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری، فارس، خراسان شمالی، مرکزی، سیستان و بلوچستان، گلستان و کرمانشاه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ