وداع لبنانی ها با نخست وزیر حامی مقاومت و فلسطین

اقتصاد ایران: شخصیت های برجسته سیاسی و اقتصادی لبنان با شرکت در مراسم تشییع «سلیم الحص»، سیاستمدار کهنه کار لبنانی، مراتب احترام و قدردانی خود را از این شخصیت میهن دوست و حامی مقاومت ابراز داشتند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، سلیم الحص سیاستمدار کهنه کار لبنانی در حالی روز یکشنبه درگذشت که بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی این کشور در مراسم وی حضور یافتند تا مراتب احترام خود را به وی که شخصیتی میهن دوست بود، نشان دهند.

 

.

 

سلیم الحص در سال 2000 میلادی و در زمان آزادی جنوب لبنان و خروج رژیم صهیونیستی، نخست وزیر این کشور بود و از مقاومت اسلامی لبنان حمایت بعمل آورد. 

«بلال عبدالله»، نماینده مجلس لبنان از فراکسیون «دیدار دموکراتیک» به خبرنگار خبرگزاری تسنیم که در مراسم ترحیم سلیم الحص حضور داشت، گفت: فردی گرانقدر را از دست دادیم، دولتمردی مانند سلیم حص چهره‌ای باارزش است. او فلسطین، لبنان و وطن عربی را در رأس اولویت‌های خود قرار می‌داد و ارزش واقعی سلیم صرف نظر از این‌که موافق سیاست‌های او بودید یا خیر، در این بود که به معنای واقعی کلمه سیاستمدار بود. او فردی میانه‌رو و دارای نگرش بود. 

لبنان , حزب‌ الله لبنان ,

«غازی العریضی»، نماینده پیشین لبنان هم به خبرگزاری تسنیم گفت: سلیم الحص با بزرگ منشی، اخلاق و اندیشه‌اش و وفاداری عربی-لبنانی خالصانه‌اش، آنچه پیرامون ما در جریان بود را درک می‌کرد. وی با شرایطی فراتر از طوفان الاقصی مواجه بود و با این همه در اصول ثابت قدم ماند و طرفدار وحدت لبنان و یک لبنانی اصیل بود. 

لبنان , حزب‌ الله لبنان ,

مردم لبنان سلیم الحص را «وجدان لبنان» می‌نامیدند و رقبای سیاسی وی هم بر وطن‌دوستی او اذعان داشتند. نکته کلیدی اینکه سلیم الحص همواره در کنار مقاومت بود و از آن دفاع می‌کرد و سخنگوی آن بود. این سیاستمدار لبنانی همواره طرفدار فلسطین بود و تا آخرین روزهای زندگیش از آزادگی و مظلومیت ملت فلسطین سخن گفت.

«وداد الحص»، دختر سلیم الحص به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: پدرم آرزوی وحدت اعراب را داشت و عمیقا خواهان آزادی تمام فلسطین بود و قبل از این‌که این‌ها محقق شود، از جمع ما رفت اما خط مشی و راه وی برجای ماند که ما آن را دنبال می‌کنیم، چون راه دیگری وجود ندارد و تنها گزینه موجود برای ماست. 

لبنان , حزب‌ الله لبنان ,

سلیم الحص طی سه برهه 1976-1980، 1987-1990 و 1998 تا 2000 نخست وزیر لبنان بود و در دو برهه نیز کفیل رئیس جمهور لبنان شد و علاوه براینها تجربه نمایندگی بیروت در مجلس لبنان و وزرات خارجه، اقتصاد، سخنگویی دولت را هم در کارنامه سیاسی پربار خودش داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ