هزینه‌کرد ۱۵میلیارد برای آماده‌سازی زیرساخت ها در شهرک صنعتی خضری

اقتصاد ایران: بیرجند_ استاندار خراسان‌جنوبی گفت: امروز حدود ۱۵ میلیارد تومان شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حوزه زیرساختی و آماده‌سازی شهرک خضری هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی عصر پنج‌شنبه در آئین افتتاح پروژه الیاف شیشه در خضری اظهار کرد: امروز چندین پروژه در شهرستان قاین افتتاح شد.

وی تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها شامل افتتاح کتابخانه شهید رستمی شهر اسفدن بود که در سال ۹۶ کلنگ‌زنی شده بود و قبل از دولت سیزدهم حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در طول دو سال و نیم فعالیت دولت سیزدهم امروز شاهد افتتاح آن با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون بودیم.

وی گفت: پروژه دیگر افتتاح ۱۲ واحد مسکن معلولین شهر قاین با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان داشت: افتتاح پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی شهر قاین یکی دیگر از پروژه‌هایی بوده به شکل متمرکز امروز در شهرک صنعتی خضری دشت بیاض با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

قناعت بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهمی بود که اردیبهشت‌ماه سال گذشته با حضور استاندار، امام جمعه و فرماندار قاین و نماینده مردم این شهرستان کلنگ زنی آن انجام و امروز در کمتر از ۱۵ ماه شاهد افتتاح فاز اول این پروژه بودیم، فاز اول کارخانه نوآوران عایق و شیشه صداقت که تولید الیاف شیشه را خواهند داشت بوده است.


وی یادآور شد: با این پروژه که سرمایه‌گذاری آن توسط سرمایه‌گذار خارجی چینی صورت گرفته این ورود اولین سرمایه گذار خارجی در شهرستان قائنات بوده است.


استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های خوبی که در استان و شهرستان صورت گرفت امروز شاهد ورود این سرمایه گذار هستیم و پشتیبانی‌های خوبی که شهرستان و استان انجام داد کمتر از ۱۵ ماه فاز نخست این پروژه به سرانجام رسید و افتتاح شد.

قناعت ادامه داد: برنامه‌ریزی این سرمایه گذار ایجاد حدود ۱۷ الی ۲۰ سوله بوده که در حال حاضر پنج سوله آماده بوده که امروز سه سوله از آن به بهره‌برداری رسید.

وی بیان داشت: چون در هر سوله به صورت سه شیفت کار می‌شود و هر شیفت ۴۰ نفر مشغول به کار هستند در نتیجه در هر سوله ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت خواهند شد.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مجموع سرمایه گذاری اولیه این طرح یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۳۲۰ میلیارد تومان با افتتاح فاز یک سرمایه‌گذاری شده است.

قناعت تصریح کرد: قرار شده فازهای بعدی نیز توسط این سرمایه‌گذار انجام و درخواست سرمایه‌گذار نیز آماده سازی زیرساخت‌ها بوده که در این ۱۵ ماه شاهد آماده‌سازی‌های زیرساختی خوبی در شهرک خضری بوده‌ایم که هر چند بسیار خوب بوده اما کافی نیست.

وی افزود: دغدغه گاز یکی دیگر از دغدغه‌های این سرمایه‌گذار بوده که ظرفیت آن باید بیشتر شود و شرط آن این می‌باشد که زیرساخت را آماده کنیم و ایشان هم قول داده‌اند تا سرمایه گذاران دیگر چینی را بیاورند تا سرمایه گذاری در این شهرک داشته باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: امروز حدود ۱۵ میلیارد تومان شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حوزه زیرساختی و آماده‌سازی شهرک خضری هزینه کرده که شامل ۱۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر، ۲ میلیارد تومان برای بحث فیبر نوری که در حال انجام بوده و ۳ میلیارد تومان هزینه تأمین روشنایی در این شهرک است.

قناعت ادامه داد: برای توسعه این شهرک نیز حدود ۱۵ هکتار الحاق شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای این چند پروژه‌ای که امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان قاین افتتاح شد حدود ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ