صحن و سرای حرم مطهر رضوی سیاه پوش شد

اقتصاد ایران: مشهد- رییس اداره خدمات و روشنایی حرم مطهر رضوی گفت: کتیبه‌های مخصوص دهه پایانی ماه صفر مزین به اشعار رضوی در حرم مطهر نصب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی حق‌طلب در خصوص سیاه‌پوشی صحن و سرای حرم مطهر رضوی ویژه دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: از روز ۶ شهریورماه، تمامی کتیبه‌ها و پرچم‌ها، به طور ویژه در صحن انقلاب و سایر صحن‌های حرم مطهر رضوی نصب شد.

رئیس اداره خدمات و روشنایی حرم مطهر رضوی با بیان این که ۵۶ نفر از پرسنل رسمی و نیروهای افتخاری در مراسم سیاه‌پوشی حضور داشتند گفت: از محرم امسال کارگروه تزئینات محیطی ذیل اداره خدمات و روشنایی تشکیل شده و تصمیم‌گیری درباره بخش‌های محتوایی و فنی نصب کتیبه‌ها به عهده این کارگروه است. وی افزود: بر اساس طراحی این کارگروه، نصب کتیبه‌ها در چهار الگو در حرم مطهر رضوی انجام شده است.

وی ادامه داد: الگوی نخست نصب کتیبه‌های بزرگ متراژ ویژه سردر ایوان‌هاست که ۱۳ کتیبه بزرگ به متراژ ۹۱۱ مترمربع نصب شده که شعار محوری و اصلی آن که بر روی ایوان طلای صحن انقلاب «در سایه‌سار شماییم، با شما سربلندیم» است.

حق طلب افزود: همچنین در هشت ایوان کوچک صحن انقلاب نیز کتیبه‌هایی نصب شده که اشعار آن در مدح و سوگ رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت رضا (ع) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است.

رئیس اداره خدمات و روشنایی حرم مطهر رضوی ادامه داد: الگوی دوم نصب، کتیبه‌های عمودی دیواری است که شامل ۱۱۳ مترمربع پارچه و ۶۰ کتیبه است که به طور ویژه در صحن انقلاب نصب شده و با اشعار رضوی، مزین شده است.

وی اضافه کرد: الگوی سوم نصب سیاه‌پوشی ارتفاعات است که شامل پنج گلدسته، دو سقاخانه و نقاره‌خانه به متراژ ۱۲۹ مترمربع می‌شود که متن اصلی آن «الصدیق الشهید» است.

حق طلب ادامه داد: الگوی چهارم نیز اهدای کتیبه و پارچه مشکی بنابه درخواست بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی است که تاکنون کتیبه‌هایی در باب الکاظم (ع) و صحن امام حسن مجتبی (ع) نصب شده و متراژ آن ۱۳۴ مترمربع است.

رئیس اداره خدمات و روشنایی حرم مطهر رضوی گفت: در مجموع ۱ هزار و ۲۸۷ مترمربع کتیبه آرایی ویژه دهه پایانی ماه صفر در حرم مطهر رضوی انجام شده که ممکن است در صورت نیاز، این عدد افزایش یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ