تمدن ایران اسلامی ریشه در سیستان و بلوچستان دارد

اقتصاد ایران: زاهدان_ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: تبار و تمدن ایران اسلامی ریشه در سیستان و بلوچستان دارد.

سید رضا صالحی امیری در ادامه سفر و در حاشیه بازدید از موزه بزرگ جنوب شرق، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: مردمان سیستان و بلوچستان، خونگرم و صبور هستند علایق من به این منطقه و مردم باعث شد تا مقصد اولین سفر خود را اینجا انتخاب کرده و با صدای بلند اعلام کنم، این خطه، نگین درخشان ایران زمین است.

وی تاکید کرد: تبار و تمدن ایران ریشه آن در این جغرافیا یعنی سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: بررسی مسائل و مشکلاتی که در سیستان و بلوچستان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد، یکی از اهداف این سفر یک روزه به این خطه پهناور بود، علاوه بر آن صبح امروز به همراه استاندار استان به شهر سوخته رفته و از نزدیک با مدیران منطقه دیدار و گفت‌وگو داشته و از نمایشگاه صنایع دستی بازدید و به خواسته‌های تولید کنندگان گوش کردیم.

بازار و صادرات ۲ مساله مهم صنایع دستی در سیستان و بلوچستان
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار کرد: مهم‌ترین مساله صنایع دستی در سیستان و بلوچستان، موضوع بازار و صادرات آنها هست که در این خصوص باید زنجیره تولید تا مصرف تکمیل شود، لازمه تحقق این موضوع نیز، این هست که تولیدات به مصرف کننده برسند و به بازارهای کشورهای همسایه و هدف نیز توجه شود.

صالحی امیری گفت: بازدید از پایگاه‌ها و بناهای تاریخی، کارگاه‌های مرمت فعال، افتتاح و بازدید چند مجتمع‌های گردشگری از جمله بام زاهدان و دشت عماد و شرکت در نشست مجمع نمایندگان سیستان وبلوچستان از برنامه‌های این سفر یک روزه هست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ