اختصاص رتبه نخست بهبود فضای کسب به استان مرکزی

اقتصاد ایران: ساوه -استاندار مرکزی گفت:استان مرکزی در آخرین پایش فضای کسب و کار توسط اتاق بازرگانی ایران، برای چندمین بار رتبه نخست در موضوع بهبود فضای کسب و کار را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از یک واحد تولیدی در ساوه با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری اکنون کشور در یک جنگ نابرابر و تمام عیار اقتصادی با نظام استکباری مواجه است، گفت: اما با این وجود تولید کنندگان علی رغم تحریم‌ها، همچنان در این عرصه خوش درخشیدند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه خط مقدم دفاع اقتصادی کشور، تولید است، با بیان اینکه استان مرکزی رکورد کاهش میزان بیکاری را به خود اختصاص داد، گفت: طبق آخرین آمار در بهار سال‌جاری نرخ بیکاری کشور ۷.۷ اعلام شد که در طول ۳۵ سال گذشته با برنامه ریزی های خوب و همراهی دولت و بخش خصوصی این موفقیت حاصل شد همچنین این مهم در مرکزی با ثبت ۴.۸ دهم درصد، کمترین میزان نرخ بیکاری تاریخ خود را ثبت کرد.

وی افزود: در میان ۳۱ استان، کمترین نرخ بیکاری برای استان مرکزی است که به طور حتم مجموعه کارفرمایان و دستگاه‌های دولتی و خصوصی استان در این موفقیت نقش پر رنگ و اثرگذاری دارند.

استاندار مرکزی گفت: همچنین در آخرین پایش مرکز کسب و کار کشور، استان مرکزی با تعامل و هم‌افزایی مجموعه دستگاه‌های مختلف، برای چندمین فصل مختلف رتبه نخست در بحث بهبود فضای کسب و کار را داشته است.

مخلص الائمه با اشاره به فعالیت مجموعه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان مرکزی گفت: این شورا با تعامل قوای سه گانه در اراک به صورت مستمر برگزار و مسائل تولید و اقتصاد در بخش‌های مختلف مورد بحث، بررسی و تصمیم گیری قرار می‌گیرد که در این مهم نیز، مرکزی رتبه سوم کشور را بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی ایران مبتنی بر ۷۰ مؤلفه که ۲۸ مؤلفه پیمایشی و ۴۲ آماری است، کسب کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ