بچه محل‌های امام رضا (ع) آماده میزبانی از زائران رضوی

اقتصاد ایران: مشهد- حال و هوای ایستگاه‌های صلواتی و مواکب نشان از آمادگی بچه محل‌های امام رضا (ع) برای میزبانی از زائران و عاشقانی است که به عشق پابوسی امام مهربانی‌ها قدم در این مسیر گذاشته اند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: این روزها استان خراسان رضوی و به ویژه پایتخت معنوی ایران اسلامی حال و هوای متفاوتی به خود گرفته است؛ در سطح شهر مشهد که تردد می‌کنیم احادیث، ادعیه و اشعاری که با شکل و شمایل کتیبه‌های مذهبی بر تابلوها و فضاهای تبلیغاتی سطح شهر نقش بسته دل‌های بی قرار را بیش از همیشه امام رضایی می‌کند.

وقتی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی به سمت مشهد مقدس نیز حرکت می‌کنیم حال و هوای ایستگاه‌های صلواتی و مواکبی که برای پذیرایی از زائران پیاده رضوی برپا شده یا در حال برپایی است نشان از آمادگی بچه محله‌های امام رضا (ع) برای میزبانی از زائران و عاشقانی است که به عشق پابوسی امام مهربانی‌ها قدم در این مسیر گذاشته‌اند.

دستگاه‌های مختلف خدمات رسان استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد در کنار مجاوران حرم رضوی دست به دست هم داده‌اند تا با دلی مملو از محبت به علی ابن موسی الرضا علیه السلام از دلدادگان و ارادتمندان این امام همام پذیرایی کنند و با عزاداری باشکوه در غم فراق شمس الشموس سنگ تمام بگذارند.

وزیر کشور وارد مشهد مقدس شد

وزیر کشور، صبح امروز پنجشنبه ۸ شهریور در دومین سفر استانی خود وارد مشهد مقدس شد.

اسکندر مؤمنی در جریان این سفر علاوه بر شرکت در قرارگاه استانی خدمت زائران دهه آخر صفر و جلسه شورای مدیران استان، از موکب‌های در مسیر زائران پیاده حرم رضوی و برخی طرح‌های حاشیه شهر مشهد بازدید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس پلیس راه خراسان رضوی که وزیر کشور را در این برنامه همراهی می‌کند، گفت: محور اصلی بازدید وزیر کشور، جاده قدیم نیشابور - مشهد در مسیر «مُلک‌آباد» به عنوان پرترددترین مسیرها برای زائران پیاده در دهه آخر صفر بود.

سرهنگ حسین میش‌مست با اشاره به اینکه حدود ۴۰ موکب و ایستگاه خدمات رسان در این مسیر مستقر هستند، خاطرنشان کرد: در مجموع در سطح استان خراسان رضوی ۱۷۹ موکب استقبال از زائر استقرار یافته است.

مشهد آماده میزبانی از زائران رضوی است

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان مشهد مقدس در حاشیه جلسه ستاد خدمات سفر با بیان اینکه شهر امام مهربانی‌ها آماده میزبانی از هزاران دلداده بارگاه منور رضوی در ایام دهه آخر صفر است، اظهار کرد: تمام شهر مشهد مقدس، دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و بخش خصوصی آمادگی کامل دارند تا میزبانی خوبی از زائران بارگاه منور رضوی انجام دهند.

محسن داوری به برگزاری مستمر قرارگاه خدمات سفر تا پایان ایام دهه آخر صفر اشاره کرد و افزود: قرارگاه خدمات سفر به شکل روزانه در فرمانداری برگزار می‌شود تا کمیته‌ها گزارشی از اقداماتی که تاکنون انجام داده‌اند، ارائه دهند. بر این اساس؛ در این قرارگاه به صورت روزانه مشکلات را رصد و برطرف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ هزار نفر اقامت شب خواب تأمین شده است، تصریح کرد: در حوزه ارزاق ۸۰۰ واحد صنفی در قرارداد با ما هستند و بیش از ۱۵ بازار موقت در اطراف حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است.

نیاز به ۶ میلیون آب معدنی برای زائران دهه پایانی صفر در مشهد

همچنین ظهر پنجشنبه داوری در نشست ستاد دهه پایانی صفر با حضور وزیر کشور در استانداری خراسان رضوی افزود: سازماندهی خوبی شکل گرفته تا استقبال و پذیرایی خوبی از زائران داشته باشیم. تمام زائران پیاده از قبل ثبت‌نام می‌شوند و در مکان‌هایی که از قبل مشخص داده شده اسکان داده خواهند شد.

فرماندار مشهد بیان کرد: در بخش خدمت‌رسانی سامانه‌ای با شماره ۰۵۱۳۷۰۴۵ به صورت شبانه روزی به نیاز زائران پاسخ می‌دهد.

وی افزود: از استانداران استان‌های هم‌جوار در حوزه تأمین سرویس‌های بهداشتی بین راهی درخواست کمک داریم. همچنین با توجه به گرمای هوا نیاز به تأمین آب معدنی داریم. ۵ تا ۶ میلیون آب معدنی نیاز داریم که امیدواریم ستادهای بنیاد برکت و فرامین امام به کمک کنند.

ورود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده امام رضا (ع) به مشهد

به گزارش خبرنگار مهر، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) با بیان اینکه تا کنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده امام رضا (ع) وارد مشهد شده‌اند، گفت: همچنین ۳۳ هزار زائر پیاده امام رضا (ع) نیز در جاده‌های منتهی به مشهدالرضا در حرکت هستند.

حسین رضایی افزود: ۳۶۰ ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی به مشهد توسط خیران برپا شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ایستگاه‌های صلواتی امسال، ۲۵۵ مورد برای اسکان شبانه با ظرفیت ۴۹ هزار مرد و ۴۵ هزار زائر زن در مسیر جاده‌ای آماده شده است، خاطرنشان کرد: امسال تعداد سرویس‌های بهداشتی واقع در مسیر پیاده روی زائران به هزار و ۸۶۵ چشمه و تعداد حمام‌های واقع در مسیر به ۵۶۶ باب افرایش یافته است.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا (ع) از تأمین آب شرب و غیر شرب ایستگاه‌های صلواتی و فراهم شدن تمهیدات لازم برای تأمین ۲ میلیون قرص نان برای زائران در محورهایی ورودی به مشهد با نصب دستگاه‌های پخت نان و مساعدت استانداری و فرمانداری و کارگروه آرد و نان خراسان رضوی خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با ورود دستگاه‌های آب‌سردکن و یخ‌ساز بتوان یخ مورد نیاز ایستگاه‌های پرتردد صلواتی را تأمین کرد.

وی با اشاره به برپایی ۷۸ ایستگاه صلواتی با ظرفیت خواب ۲۳ هزار نفر در محور فاروج - مشهد خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۷۸ ایستگاه با ظرفیت خواب ۲۳ هزار نفر، در محور سرخس - مشهد، ۱۵ ایستگاه با ظرفیت خواب هزار و ۲۰۰ نفر، در مسیر رباط - سبزوار - مشهد و ۹۶ ایستگاه با ظرفیت خواب ۳۲ هزار نفر با امکانات رفاهی در سایر مسیرها آماده شده است.

برپایی بزرگترین موکب خدمتی امام رضا (ع) در ملک‌آباد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره خدمات کفشداری حرم مطهر رضوی نیز از افتتاح بزرگترین موکب بین راهی امام رضا (ع) در ملک‌آباد خبر داد و گفت: این ایستگاه به عنوان بزرگترین موکب بین راهی استان خراسان رضوی وابسته به آستان قدس رضوی با ظرفیت پذیرایی نزدیک به ۸۰ هزار زائر در ابتدای ملک‌آباد راه اندازی شد و فعالیت آن تا یک روز قبل از شهادت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

جواد حلاجی استاد تصریح کرد: مساحت این موکب ۱۰ هزار متر مربع است و روزانه ۲۵۰ خادم خانم و آقا از خادمان کفشداری حرم مطهر رضوی مشغول خدمت به زائران هستند و بعد از افتتاح، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه پذیرایی از زائران در سه وعده غذایی صبحانه، نهار، شام و میان وعده با توزیع نوشیدنی‌های سرد و گرم انجام می‌شود اظهار کرد: در این موکب علاوه بر ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، ایستگاه واکس صلواتی، اهدای دمپایی در صورت نیاز زائر، ارائه لوازم بهداشتی ویژه بانوان، ایستگاه خیاطی و لباسشویی نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره خدمات کفشداری حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امکان اسکان شبانه‌روزی زائران پیاده در ایستگاه ملک‌آباد مهیا شده است، افزود: بالغ بر ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام برای بانوان و آقایان تعبیه شده و تا سقف ۴ هزار نفر ظرفیت شب خواب در این ایستگاه وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ