برگزاری کنگره شهدا با اهتمام همه دستگاه‌های متولی محقق می‌شود

اقتصاد ایران: شهرکرد-فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: همه دستگاه‌ها و ادارات باید همه ظرفیت‌های خود را برای برگزاری با شکوه کنگره شهدای استان بسیج کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در جلسه هم‌اندیشی ستاد کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری که با حضور مسئولین و معاونین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی و شناساندن سیره شهدای استان باید در قالب‌های مختلف تأثیرگذار هنری با استفاده از ظرفیت هنرمندان استان در همه رشته‌های هنری انجام شود.

وی بیان داشت: آثار هنری تولیدی می‌بایست مورد اقبال عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان قرار گیرد و این آثار در حوزه‌های مختلف از قبیل کتاب، فیلم، موسیقی و آثار تجسمی و سایر حوزه‌های هنری باشد.

سردار اکبری از برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا به عنوان فرصت مغتنم جهت تکریم و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و ادارات باید همه ظرفیت‌های خود را برای برگزاری با شکوه کنگره شهدای استان بسیج نمایند و برابر رسالت و وظایف ذاتی با همدلی و هم‌افزایی مقدمات برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و هنری در استان را فراهم نمایند.

وی از سرکشی ۲ هزار خانواده شهید در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این سرکشی‌ها سال گذشته با هدف تکریم خانواده معظم و صبور شهدای استان انجام شد و با مشارکت رده‌های سپاه، بسیج و همکاری همه دستگاه‌ها و ادارات به ویژه بنیاد شهید و حفظ آثار انجام شد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خدمت بی‌منت و صادقانه را از مهمترین شعارهای دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: به منظور کمک به دولت و در تحقق توصیه شهید رئیسی در تسریع ساخت مسکن محرومین، سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) از آغاز سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ هزار مسکن را با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در دست اقدام دارد.

راه اندازی سایت برای معرفی ۲۵۰۰ شهید استان

در این نشست مرتضی مولایی مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ستاد کنگره در اردیبهشت ماه سال جاری فعال شد و هر هفته به صورت مستمر پیگیر روند کاری ستاد هستیم تا کنگره را با توجه به ظرفیت استان به نحو مطلوب برگزار کنیم.

وی بیان داشت: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری بخش زیادی از اطلاعات مربوط به شهدا در اختیار مرکز حفظ آثار قرار داده شده است.

مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به اهمیت سرگذشت‌پژوهی شهدا اشاره و تصریح کرد: سرگذشت‌پژوهی شامل اطلاعاتی از شهدا، وصیت نامه، کتاب و… است که باید هم افزایی جامع صورت گیرد تا تولیدات فاخر باشند.

وی به راه‌اندازی سایتی برای معرفی شهدا اشاره و افزود: در سایت تمام اطلاعات ۲ هزار و پانصد شهید استان بارگذاری می‌شود، می‌طلبد همه دستگاه‌ها همکاری کنند تا سایت سریع‌تر راه‌اندازی گردد.

مولایی گفت: در کنگره شهدا باید تمام شهر و روستاهای استان تصویر شهدای آن منطقه در آن نصب شده باشد؛ ۱۲۰ نفر از شهدا استان مربوط به نیرو انتظامی، ۵۵۰ نفر ازشهدا ارتش هستندکه این ارگان‌ها باید برای معرفی شهدا شاخص خود فعالیت کنند.

نصب تمثال شهدا در هفته دفاع مقدس

در ادامه صابر خسروی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تمامی اطلاعات مربوط به شهدای استان که در اختیار بنیاد شهید می‌باشد را در اختیار مرکز حفظ آثار قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه فاز اول نصب تمثال شهدا در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود، بیان داشت: ۲۸ مورد از تمثال شهدا در استان نصب می‌شود، ۱۳ مورد در مسیر تونل رخ، ۸ مورد از مسیر سورشجان به شهرکرد، ۷ مورد در ورودی سامان به شهر بن است؛ به مرور زمان تمثال تمام شهدا شهرکرد نصب می‌گردد.

در ادامه این نشست هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۱۷ مورد مرمت و بازسازی گلزار شهدا را در دستور کار داشتیم، ۱۶ مورد تحویل قطعی شده و یک مورد در شهرستان لردگان در مراحل پایانی است.

وی بیان داشت: ۳۵ هزار زمین مسکن ۲ واحدی مصوب شد تا راه و شهرسازی در اختیار سپاه پاسداران برای ساخت ۱۵ هزار مسکن قرار دهد، اما علارغم پیگیری‌ها هنوز زمینی تحویل داده نشده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ