پنج اولویت مهم برای وزیر جدید ورزش/ ضرورت ایجاد تغییرات مدیریتی

اقتصاد ایران: وزیر ورزش و جوانان برای این که بتواند تغییرات اساسی و تاثیرگذار داشته باشد باید برخی موارد را به عنوان اولویت برنامه های خود در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دنیامالی که با رأی اعتماد مجلس به عنوان ششمین وزیر ورزش و جوانان مسئولیت این دو حوزه مهم را برعهده گرفت، از امروز پنجشنبه ۸ شهریور سفرهای استانی خود را آغاز کرد اما هنوز تغییراتی را در این وزارتخانه ایجاد نکرده است.

با این حال او باید برای ایجاد تحول در حوزه ورزش و جوانان به موارد توجه کند که در یادداشت محمدرضا فروحی استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه مدیریت ورزشی به آن اشاره شده است:

۱ - استفاده از نیروهای جوان و خبره

متأسفانه در ۵ سال اخیر در وزارت و رزش و جوانان توجه به نیروهای جوان، پرتلاش و خبره حوزه ورزش در کشور و در وزارتخانه کم بوده. لذا پیشنهاد می‌شود وزیر محترم که به دنبال تحولی نوین در این وزارتخانه می‌باشد با تشکیل کارگروه تخصصی نسبت به شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی در این زمینه اقدام نماید و براساس نیازهای موجود نسبت به بکارگیری افراد متخصص وجوان برای پیشبرد اهداف وزارتخانه دستورات لازم را صادر نمایند.

۲ - توجه به عملکرد فدراسیون‌ها و ادارات کل

متاسفانه بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی و ادارات کل دچار رکود و روزمرگی شده اند و نیازمند تغییرات مدیریتی می‌باشند، پیشنهاد می‌شود وزیر محترم با تشکیل یک تیم نظارتی و شاخص‌های لازم نسبت به بررسی وضعیت فدراسیون‌ها و ادارات کل در ۳ سال گذشته اقدام نمایند تا نقاط ضعف و چالش‌ها مشخص شود و با تغییرات لازم مجموعه‌هایی که دچار رکود و روزمرگی شده اند مجدد پویا شوند تا بتوانیم در چهار سال اینده هم در زمینه ورزش قهرمانی و هم در زمینه ورزش همگانی پیشرفت حااصل شود.

۳- توجه به زیرساخت‌های ورزش کشور

همانطور که می‌دانید طی ۴۰ سال گذشته تعداد زیادی مجموعه‌های ورزشی در کشور افتتاح شده و تعداد زیادی از پروژه‌ها همچنان منتظر افتتاح می‌باشند، حال سوال اینجاست که چرا شاخص‌های سلامتی در جامعه نسبت به زیرساخت‌های موجود بسیار از نُرم متوسط پایین‌تر می‌باشد؟ پیشنهاد می‌گردد، وزیر محترم با تشکیل تیم ارزیابی در حوزه اماکن ورزشی برای ارتقا شاخص‌های سلامتی ایرانیان نسبت به شناسایی عوامل بازدارند و رفع انان اقدام نمایند.

۴- توزیع عادلانه بودجه ورزش بین فدراسیون‌ها و ادارات کل

در ادوار گذشته بسیار شاهد آن بودیم که خیلی از مسئولین مربوطه نسبت به تخصیص ناعادلانه اعتبارات از سوی وزارت ورزش ناراحت بودند و شاید این مهم عاملی برای بی انگیزگی در فعالیت‌های پیش رو بوده، پیشنهاد می‌گردد وزیر محترم با استفاده از یک تیم متخصص متشکل از مدیران ورزشی و مالی، اعتبارات را با شاخصهای جدید تخصیص دهد.

۵- هم افزایی ملی:

متأسفانه علی الرغم تلاش‌های گذشته این امر هرگز بصورت کامل محقق نشد، پیشنهاد می‌گردد وزیر محترم با توجه به دولت وفاق ملی از این فرصت استفاده نموده و ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مهمی همچون آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و… را در یک طرح ملی برای آینده ایران دور یک میز برای رسیدن به تندرستی ملی هم افزا نماید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ