یوتیوبرها اکنون می‌توانند با قابلیت Courses یوتیوب، از مهارت‌هایشان کسب درآمد کنند

اقتصاد ایران: قابلیت Courses کسب درآمد مستقیم سازندگان محتوا از بینندگان خود را با فروش دوره‌های آموزشی ممکن می‌کند.

یوتیوب ویژگی جدیدی با نام Courses را مخصوص تولیدکنندگان محتوایی توسعه داده است که قصد دارند محتوای آموزشی منظمی را به‌صورت مستقیم ازطریق کانال یوتیوب خود منتشر کنند. این ویژگی ابتدا در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد و با تعداد مشخصی از سازندگان محتوا مورد آزمایش قرار گرفت.

ویژگی Courses یوتیوب حالا بعد از اعمال برخی بهینه‌سازی‌ها و رفع ایرادات، دردسترس کانال‌های بیشتری قرار می‌گیرد تا روش جدیدی برای سازندگان محتوا جهت جذب مخاطبان و کسب درآمد از یوتیوب به‌صورت مستقیم از تخصصشان فراهم کند.

تماشای ویدیو در یوتیوب با ردمی K70 پرو
عکاس: کیوان هندی / زومیت

با قابلیت Courses که در یوتیوب استودیو در دسکتاپ می‌توان به آن دسترسی داشت، سازندگان محتوا دوره‌های آموزشی متشکل از چندین درس را با مجموعه آزمون‌های مرتبط و بخش اختصاصی بحث و گفتگو ایجاد خواهند کرد. کاربران یوتیوب می‌توانند به این دوره‌های آموزشی به‌صورت رایگان یا با پرداخت هزینه دسترسی داشته باشند. اطلاعاتی درباره‌ی چگونگی دسترسی کاربران یوتیوب پریمیوم به این نوع محتوا منتشر نشده است.

محتوای Courses با برچسب مخصوص مشخص می‌شود

یوتیوب اشتیاق زیادی برای فراگیرشدن دوره‌های آموزشی در قالب Courses دارد و نوید این را می‌دهد که جایگاه برجسته‌ای برای این نوع محتوا درنظر بگیرد. محتوای Courses با برچسب مخصوص در سراسر پلتفرم ازجمله نتایج جستجو، صفحات کانال‌ها و ویدئو‌های پیشنهادی، متمایز می‌شود. برای مثال، در صفحات کانال‌ها، محتوای Courses در یک زبانه‌ی مجزا به‌نمایش درمی‌آید و حتی بخشی به‌عنوان صفحه اصلی محتوای Courses روی یوتیوب ایجاد می‌شود.

تحلیل‌وبررسی پیشرفت بازدیدکنندگان Courses در پنل اطلاعاتی در صفحه‌ی پلی‌لیست دوره به‌چشم می‌خورد که جزئیاتی درباره‌ی مدت دوره، پیشرفت بینندگان و نمایی شفاف از میزان ویدئوهای دوره که توسط آن‌ها تماشا شده است، نمایش می‌دهد. هر بیننده‌ای که تمام محتوای آموزشی مربوط‌به یک دوره را تکمیل کند یک نشان دریافت خواهد کرد که در زبانه «You» جمع می‌شود.

  • آموزش ساخت کانال یوتیوب
  • چطور ویدیو‌های یوتیوب را با گوشی و کامپیوتر دانلود کنیم؟

فرایند ساخت دوره‌ی آموزشی آسان است: در یوتیوب استودیو دسکتاپ، در بخش Create، باید روی New Course کلیک کنید و جزئیات مربوط‌به دوره را مانند آنچه برای انتشار یک ویدئو در یوتیوب انجام می‌دهید، وارد کنید.

ساخت Courses در یوتیوب فعلاً محدود به نسخه‌ی دسکتاپ است؛ اما سازندگان محتوا این امکان را دارند تا ویدئوهای تکی را ازطریق موبایل آپلود کنند و بعداً ازطریق دسکتاپ آن را به دوره‌ی آموزشی اضافه کنند.

یوتیوب قابلیت Courses را به‌تدریج دردسترس افراد بیشتری قرار می‌دهد. برای اطلاع از دردسترس قرار گرفتن آن باید مرتب YouTube Studio خود را در دسکتاپ بررسی کنید تا ببینید گزینه‌ی New Course در منوی Create اضافه شده است یا خیر.

بسیاری افراد از یوتیوب با نام دانشگاه رایگان مجازی یاد می‌کنند، دیدگاه شما کاربران زومیت چیست؟ آیا فرصت یادگیری رایگان در یوتیوب تحت‌الشعاع این قابلیت قرار می‌گیرد؟

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ