بهره برداری از آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی در شیراز

اقتصاد ایران: شیراز- با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، نماینده مردم شیراز در مجلس، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی و بانک داده های زیستی شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، نماینده مردم شیراز در مجلس، مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی و و بانک داده‌های زیستی به بهره برداری رسید.

مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه برگزاری این آئین گفت: برای نخستین بار در کشور، آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی و بانک داده‌های زیستی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص و دسته بندی بیماری، تعیین درمان منحصر به فرد، مدیریت داده‌های پزشکی، تحلیل داده‌های پزشکی، تهیه بیوبانک و آموزش، کارکردهای مفید و مؤثری داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد بهره‌گیری از هوش مصنوعی در پزشکی، در صورتی که هم اکنون برنامه ریزی مناسبی برای پیشبرد این فناوری در علوم پزشکی صورت پذیرد، کشورمان در سال‌های آتی، جایگاه بسیار مناسبی در این فناوری در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی را از آن خود می‌سازد.

لازم به ذکر است به کمک این آزمایشگاه، تمامی داده‌های دانشگاه از قبیل داده‌های دیجیتالی، سیگنال‌های حیاتی، تصاویر پزشکی و انواع داده‌های بالینی و مرتبط با نظام سلامت در حوزه معاونت‌های مختلف، رجیستری و از سوی اساتید هیأت علمی و متخصصان شناسنامه دار می‌شوند؛ همچنین در ادامه، داده‌های ثبت شده وارد مرحله آنالیز شده که در زمینه‌هایی مانند کمک به روند تشخیص و درمان بیماری‌ها، تأثیرگذار خواهد بود.

عملیات ساخت و تجهیز آزمایشگاه بالینی هوش مصنوعی و بانک داده‌های زیستی با زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با اعتباری بیش از ۱۷ میلیارد تومان شامل ۴ میلیارد تومان برای آماده سازی و ۱۳ میلیارد تومان برای خرید سرور به پایان رسیده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ