اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان از اعتبار تملک دارایی برای آب شرب گلستان

اقتصاد ایران: گرگان- استاندار گلستان گفت: در طول ۳۳ ماه گذشته مبلغ بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی به بخش آب اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه صبح پنجشنبه در افتتاح پروژه‌های هفته دولت شهرستان گرگان با اشاره به اینکه در گذشته موضوع آب آشامیدنی در گلستان یکی از جدی ترین چالش‌های استان محسوب می‌شد، اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا برای مصرف آب آشامیدنی خود ۹۸ درصد از آب‌های زیرزمینی استفاده نمی‌کند.

وی افزود: شیرین‌سازی آب دریا یکی از راه حل‌هایی برای از بین رفتن تنش آبی در استان بود که مجوز این طرح در فاز نخست برای ۱۵ هزار متر مکعب در طول شبانه روز و ۱۱ میلیون مترمکعب در طول سال اخذ شده است که انتظار می‌رود در دولت چهاردهم این پروژه پیگیری شود.

استاندار گلستان گفت: در طول ۳۳ ماهه گذشته مبلغ بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی به موضوع آب اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه طی ۳۳ ماه اخیر ۱۲۹ چاه جدید در استان حفر، تجهیز و به شبکه وصل شده است، یادآور شد: در ابتدای دولت سیزدهم در استان ۶۷۰ چاه در استان وجود داشت که ۵۹۵ مورد آن مهندسی مجدد شده است.

زنگانه اظهار کرد: ۳۰ هزار متر مکعب مخزن جدید توسط آب منطقه‌ای استان در گلستان احداث شد و تا قبل از هفته دولت میزان ۲۵ هزار متر مکعب مخزن هم توسط آبفا در استان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه برای خروج گلستان از تک منبعی باید اقدامات اساسی صورت گیرد، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهایی که باید صورت گیرد تکمیل سد نرماب است که با اتمام این پروژه ۵۳۵ هزار نفر از مردم شرق گلستان از آن بهره مند خواهند شد.

استاندار گلستان گفت: تاکنون ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ