گشایش نخستین کتابخانه تخصصی ایران با موضوع چین

اقتصاد ایران: نخستین کتابخانه تخصصی ایران با موضوع چین، چهارشنبه هفتم شهریور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کتابخانه تخصصی چین، عصر دیروز چهارشنبه هفتم شهریور با حضور جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه تهران در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران افتتاح شد.

حامد وفایی رئیس مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران و مسئول راه‌اندازی نخستین کتابخانه تخصصی ایران با موضوع چین در دانشگاه تهران با معرفی منابع موجود در این مجموعه، گفت: در سایه حمایت‌های دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی و معاونت بین‌الملل دانشگاه تهران برای نخستین بار در ایران موفق به راه‌اندازی مجموعه‌ای جامع از آثار دست اول چینی با موضوعات متنوع مرتبط با چین شده‌ایم.

وی افزود: مجموعه کتابخانه مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران شامل ۴ هزار جلد اثر دست اول به زبان چینی است که عمدتاً حوزه‌های آموزش زبان، ادبیات کلاسیک و معاصر، تاریخ، فلسفه، جغرافیا و سیاست در کشور چین را پوشش می‌دهد.

وفایی در پایان گفت: فقدان منابع دست اول، معضل اصلی مطالعات چین و پژوهش در حوزه‌های مرتبط با این کشور در ایران است که با ایجاد چنین مجموعه‌هایی می‌توان در راستای رفع آن اقدام کرد و به آینده‌ای روشن در این زمینه امیدوار بود.

فریده علوی، رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران نیز با قدردانی از مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران در راه‌اندازی این کتابخانه، وجود این مجموعه مرجع را افتخاری برای دانشگاه تهران دانست. وی با اشاره به اهمیت دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی به عنوان یکی از معدود مراجع علمی کشور که در کنار زبان، مطالعه بی‌واسطه ادبیات کشورهای مهم جهان را در دستور کار دارد، راه‌اندازی این کتابخانه را اقدامی مثبت در راستای شناخت بی‌واسطه زبان و فرهنگ چین توصیف کرد.

عبدالمجید اسکندری، مدیرکل امور همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه تهران نیز در این مراسم، وجود صدها جلد کتاب مرجع به زبان اصلی در دانشگاه تهران را همچون گنجی توصیف کرد که راهگشای مطالعات دانش‌پژوهان حوزه‌های مختلف خواهد بود.

جانگ خونگ وی، مسئول امور علمی - دانشگاهی سفارت چین در ایران نیز با اشاره به فعالیت‌های مثبت دانشگاه تهران در مسیر مطالعات چین، گفت: در حال حاضر دانشگاه تهران پیشگام مطالعات و پژوهش‌های اساسی در حوزه چین است و توفیقات بین‌المللی دانشجویان رشته زبان و ادبیات چینی دانشگاه تهران گواهی بر این مدعاست.

گشایش نخستین کتابخانه تخصصی ایران با موضوع چین

محمدی، معاون آموزشی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران؛ کیوان پناه، مشاور بین‌الملل رئیس دانشکده، اعظم لطفی، رئیس مرکز پژوهشی آسیای دانشگاه تهران، سید آیت حسینی، مدیر گروه زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی دانشگاه تهران؛ عبداللهی، معاون اداری و مالی دانشکده؛ شیخی، معاون اداره اساتید و دانشجویان خارجی دانشگاه تهران؛ لی می، مدیر چینی مؤسسه کنفسیوس؛ جو وی وی، مدیر جدید مؤسسه کنفسیوس؛ ما فنگ، استاد تمام مؤسسه کنفسیوس دانشگاه تهران از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ