بیش از هزار برنامه فرهنگی در ۱۱۹ کتابخانه‌های عمومی برگزار شد

اقتصاد ایران: سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: از ابتدای ماه محرم بیش از یک هزار و ۱۰۰ برنامه فرهنگی با موضوعات دینی و بصیرتی در سطح ۱۱۹ کتابخانه عمومی استان برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدجواد معینی ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه حسینیه اندیشه در کتابخانه مرکزی همدان اظهار کرد: امروز هر کتابخانه عمومی یک خیمه‌گاه مهم فرهنگی بصیرتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است که در راستای آگاهی سازی نسل جوان و هدایت به نور و تعالی و مقابله با جهل و جهالت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: امروز کتابخانه‌های عمومی علاوه بر فعالیت در حوزه‌های هنری، فرهنگی، رونق کسب و کارهای کوچک، در حوزه‌های معنوی و بصیرتی هم به صورت جدی ورود کردند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم بیش از یک هزار و ۱۰۰ برنامه فرهنگی با موضوعات دینی و بصیرتی در سطح ۱۱۹ کتابخانه عمومی برگزار شده است، گفت: با برگزاری این برنامه‌ها اعضا با واقعه عاشورا که اوج حماسه، عشق به خدا، مبارزه به ظلم ستیزی و امر به معروف و نهی از منکر است، آشنا شده‌اند.

معینی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌هایی که به صورت ویژه از ابتدای ماه محرم تا اربعین برگزار شد، حسینیه اندیشه بود، خاطرنشان کرد: این برنامه به دنبال این بود که به صورت علمی حرکت اباعبدالحسین (ع) را برای نسل جوان تبیین و تشریح کند که با همکاری مؤسسه کلامی احیا برگزار شد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها محل اندیشه و اشاعه آن است، بیان کرد: حسینیه اندیشه انعکاس تعقل در حماسه حسینی است و سه سال پیاپی در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود به طوری که ادامه این فعالیت‌ها در دستور کار است.

جعفر علی‌نقی، مدیر مؤسسه کلامی احیا نیز در این مراسم گفت: حسینیه اندیشه محفلی اندیشه محور است که بر مدار سیدالشهدا بر پا شد.

وی در ادامه اظهار کرد: برای هماهنگی اساتید وقتی شهرستان مورد نظر را از آنها جویا می‌شدیم اعلام می‌کردند که دورترین نقطه که کسی قبول نمی‌کند و این روحیه بود که به ما انرژی می‌داد.

مدیر مؤسسه کلامی احیا با بیان اینکه کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تمام قد پای این کار آمدند افزود: ۱۰ نشست با موضوعات نماز و معنویت در آئینه کربلا، عاشورا و تکلیف مداری جامعه، کارکردهای امروزی عاشورا، عاشورا و پایبندی به اصول انسانی، فرهنگ عاشورا و تربیت کودک و نوجوان، عاشورا و دنیاگرایی جامعه، نقش عاشورا در عمل اجتماعی مسلمین، فرهنگ عاشورا و رفع معضلات اجتماعی، غزه و بسط گفتمان عاشورا و عوامل بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در سومین دوره حسینیه اندیشه در ۱۰ شهرستان استان برگزار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ