جوان‌ها را به وصال هم می‌رسانیم

اقتصاد ایران: یکی از مهمترین کارها در امر ازدواج جوانان مشاوره‌دادن به افراد است تا یکدیگر را بهتر بشناسند تا پس از آغاز زندگی مشترک کمتر دچار طلاق شوند.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ یکی از مهمترین کارها در امر ازدواج جوانان مشاوره‌دادن به افراد است تا یکدیگر را بهتر بشناسند تا پس از آغاز زندگی مشترک کمتر دچار طلاق شوند.

خانم کشور محمودی فرزند شهیده فاطمه اسدی اهل شهر سنندج است. او در رشته حقوق تحصیل کرد تا بتواند از حقوق مظلومان و مستضعفان دفاع کند. خانم محمودی همیشه می‌خواست وکیلی باشد که بدون حق الوکاله کار می‌کند و دفاع مؤثری از حق مردم دارد. او در حال حاضر هم در هیئت صلح و سازش استان کردستان مشغول به کار است.

او عضو گروهی از خیرین محلی است که از پانزده سال قبل شروع به فعالیت کردند. در ابتدا چهار یا پنج نفر بودند اما با وجود تعداد اندک فعالیت زیادی انجام می‌دادند. فعالیت آن‌ها کاملاً مردمی است و هیچ کمکی از سازمان‌ها یا ارگان‌ها دریافت نمی‌کنند. هدف آن‌ها این بود که فقط در راه رضای خدا، تعالیم قرآن و اهداف پیامبر اسلام فعالیت کنند. هسته اولیه کسانی بودند که رابطه تنگاتنگ با مشکلات و معضلات اجتماعی داشتند.

این گروه در زمینه‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و در هر مسأله‌ای که افراد با بن بست مواجه می‌شوند در صورت مراجعه به آن‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند. مشکلات زناشویی، طلاق، افراد جذب شده در گروهک‌ها، افراد فراری از منزل، خودکشی، زنان کولبر و غیره برخی از این آسیب‌ها هستند که با شناسایی افراد مبتلا اقدام به کمک‌رسانی به آنها می‌کنند.

خانواده خانم محمودی به خاطر سابقه دینی و مذهبی همیشه محل رجوع مردم بوده‌اند. به همین دلیل قسمتی از منزل را برای این کار آماده کرده و افرادی که که مشکل دارند با مراجعه به منزل‌شان با آن‌ها ارتباط می‌گیرند. اگر هم نیاز به مشاوره تخصصی داشتند آن‌ها را به افراد دارای صلاحیت معرفی می‌کنند.

آن‌ها همچنین به کسانی که می‌خواستند ازدواج کنند مشاوره می‌دهند که خودشان را بهتر بشناسند. تحصیلات و سن و طبقه اجتماعی افراد که می‌توانست منجر به طلاق و کشمکش شود را بررسی کرده و برای راهنمایی بهتر آنان، به کار می‌گرفتند. دختر و پسری که با هم آشنا می‌شوند و سن کمی دارند اطلاعی از چالش‌های زندگی ندارند. دختر پانزده ساله در چنین وضعیتی نیاز به مشاوره دارد تا مسیری صحیح را برای زندگی انتخاب کند.

در میان مراجعان آن‌ها خانواده‌هایی بودند که در ازدواج سخت می‌گرفتند و مانع ازدواج جوانان می‌شدند و با درخواست مهریه بالا و عروسی مجلل در مسیر ازدواج جوان‌ها سنگ‌اندازی می‌کردند. این گروه با خیرخواهی در این موضوع وارد شده و با مشورت درست به خانواده‌ها زمینه‌ای را فراهم می‌کنند تا وصلت میان جوان‌ها شکل بگیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ