آب‌شیرین کن حمیران بعد از ۱۱ سال وقفه افتتاح شد

اقتصاد ایران: بندرعباس- در هفتمین روز از هفته دولت با حضور استاندار هرمزگان، آبشیرین کن ۱۶۰۰ مترمکعبی حمیران بندرلنگه به نمایندگی از ۲۱ پروژه آب و فاضلاب هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز پنجشنبه ۸ شهریور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در هفتمین روز از هفته دولت برای بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی بندرلنگه به همراه جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی راهی شهرستان بندرلنگه شد.

استاندار هرمزگان با حضور در روستای حمیران، آب شیرین کن ۱۶۰۰ مترمکعبی این روستا را مورد بهره‌برداری قرار داد تا مطالبه و انتظار ۱۱ ساله مردم برای تأمین آب در این روستا و ۸ روستای تابعه برطرف شود.

مهدی دوستی در آئین افتتاح آب شیرین کن حمیران اظهار کرد: در سه سال اخیر تمرکز خوبی بر حوزه آبرسانی به شهرها و روستاهایی که با چالش آبی مواجه بودند صورت گرفته است.

وی افزود: در طی این مدت آبرسانی به ۴۷۹ روستا و ۱۷ شهر آغاز شده که کار آبرسانی به ۲۷۶ روستا و ۱۲ شهر به پایان رسید و پروژه آبرسانی به ۲۰۰ روستا و ۵ شهر باقی مانده نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: در سه سال اخیر در مجموع، عملیات اجرایی ۱۹ آب‌شیرین کن در سطح استان نیز آغاز شده که ۱۳ آب شیرین کن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با تقدیر از زحمات مجموعه آبفای استان در تکمیل پروژه‌های آبرسانی، تصریح کرد: دیگر اقدام مهم جمع آوری فاضلاب بندرعباس بود که در سال گذشته ۳,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافت که سه فاز آن تکمیل و ۳ فاز دیگر نیز تا سال آینده به سرانجام نهایی خواهد رسید.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه احداث آب شیرین کن حمیران ۱۱ سال پیش ابلاغ شده اما اجرایی نشده بود، تأکید کرد: شأن ملت و مردم بسیار بالا است و باید بهترین خدمات و خدمت‌رسانی برای مردم باشد بر همین مبنا در ۲ سال اخیر این پروژه و مطالبه بحق مردم در دستور کار قرار گرفته و تکمیل شد.

گفتنی است این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱,۱۴۵ میلیارد ریال با مشارکت دولت و بخش خصوصی به مرحله بهره‌برداری رسید، با افتتاح این پروژه ۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند.

آب شیرین کن حمیران به نمایندگی از ۲۱ پروژه شرکت آب و فاضلاب هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، این شرکت در هفته دولت سال جاری ۲۱ پروژه را با اعتبار ۱۱,۴۵۰ میلیارد ریال افتتاح کرد که به تبع آن ۸۶ روستا و ۳ شهر از نعمت آب پایدار بهره مند شده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ