نجات مردم از جهالت و گرداب ضلالت از اهداف نهضت عاشورا بود

اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: بر اساس فرازهای زیارت اربعین، امام حسین (ع) خون دل خود را بذل کرد تا مردمی را که در جهالت و گرداب ضلالت گرفتار بودند، نجات دهد و به راه خدا هدایت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی چهارشنبه شب در مراسم دهه آخر صفر در مسجد شهید حر خسروی اظهار داشت: در زیارت نامه اربعین که از زبان امام صادق (ع) است، امام صادق (ع) نحوه ارتباط زائر را با امام حسین (ع) بیان می‌کند.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه فرازهای زیارت نامه اربعین در مجموع به سه موضوع اشاره می‌کند، افزود: موضوع و محتوای اول در زیارت نامه اربعین «امام شناسی» است و امام صادق (ع) در این بخش امام حسین (ع) را به زائر معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه «دشمن شناسی» دومین محتوای زیارت نامه اربعین است، گفت: در این بخش به اینکه چه کسانی در برابر امام (ع) قد علم کردند و چنین جنایتی را در حادثه کربلا رقم زدند، معرفی می‌کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: «وظیفه شناسی» سومین محتوای زیارتنامه اربعین است که در فرازهای این زیارتنامه بیان شده است.

وی با بیان اینکه خداوند تمام میراث انبیا الهی از آدم تا خاتم (ص) را به امام حسین (ع) عطا فرموده است، اضافه کرد: منظور از میراث انبیا اموال دنیا نیست بلکه منظور تفکر، کار فرهنگی و تعلیم و تربیت و مبارزاتی است که انبیا الهی در طول حیات خود با ظالمان و ستمگران داشته‌اند، است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: تمامی انبیا الهی در زمان حیات خود و در زمان زمامداری ظالمان با آنها مبارزه می‌کردند.

وی گفت: هر دو میراث انبیا یعنی هم تفکر فرهنگی و هم مبارزاتی علیه ظالمان در وجود مبارک امام حسین (ع) جمع شده است و امام (ع) راه مبارزاتی خود را از انبیا الهی به ارث برده است و با یزید و یزیدیان مبارزه می‌کند و زیر بار ظالمان نمی‌رود.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امام حسین (ع) در نهضت عاشورا هم مبارزه با ظالمان را دنبال می‌کند و هم نجات، هدایت و اصلاح جامعه یعنی کار فرهنگی را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) خون دل خود را برای نجات مردم از ضلالت و جهالت بذل کرد و در برابر این بذل هیچ توقع و انتظار جزا و پاداشی از خدا در برابر این بذل نداشت، تا مردم را نجات دهد.

وی ادامه داد: بر اساس فرازهای زیارت اربعین، امام حسین (ع) خون دل خود را بذل کرد تا مردمی را که در جهالت و گرداب ضلالت گرفتار بودند، نجات دهد و مردم به راه خدا هدایت شوند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به علل به وجود آمدن حادثه کربلا بیان کرد: جهل و جهالت، ضلالت، همدیگر را برای مقابله با امام (ع) مساعدت، کمک و تقویت کردن، دنیا طلبی، دنیاپرستی و شیفته دنیا شدن و نداشتن انسانیت و انسانیت خود را به کمترین فروختن، از مهمترین علل به وجود آمدن حادثه کربلا بود که باعث شد ۳۰ هزار نفر برای رسیدن به دنیا در مقابل امام حسین (ع) ایستادند.

وی با بیان اینکه امروز عظمت و نام امام حسین (ع) در جهان غوغایی به پا کرده است، افزود: کار و عملی و اخلاص که برای خدا باشد یاد و نام آن برای همیشه زنده می‌ماند و امروز که ۱۴ قرن از حادثه خونبار می‌گذرد ولی نام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا در جهان می‌درخشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ