پایتخت به ۵۰۰ مخزن اضطراری آب مجهز می‌شود

اقتصاد ایران: تهران- فرماندار تهران گفت: تعداد مخازن اضطراری آب پایتخت به بیش از ۵۰۰ مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد قیومی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته دولت پروژه‌هایی در حوزه آب و فاضلاب استان تهران آماده بهره‌برداری شده و امید است این پروژه‌ها با پیش‌بینی‌های صورت گرفته در پایداری آب‌رسانی به شهر تهران و تقویت فشار آب مناطق مؤثر بوده و جبران کسری‌هایی در سدهای پیرامون شهر تهران باشد.

فرماندار تهران بیان کرد: امید است تا پایان سال سامانه شرق تهران را به‌صورت کامل بهره‌برداری کنیم؛ همچنین احداث خط انتقال آب شمال تهران هم در سال آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

قیومی با اشاره به تأمین مخازن آب اضطرار کلان‌شهر تهران، ادامه داد: طرح تأمین مخازن آبی اضطرار صرفاً در چند کلان‌شهر دنیا در حال اجراست که این طرح با بهره‌گیری از توان عملیاتی مهندسین شرکت آب و فاضلاب تهران برای کلان‌شهر تهران اجرایی شده است.

وی افزود: این برنامه طبق زمان‌بندی از پیش تعیین شده به جلو حرکت می‌کند و تاکنون ۱۷۰ مخزن آب اضطرار آب‌گیری و آماده استفاده از آن در شرایط بحرانی است که البته مطابق برنامه این تعداد به بیش از ۵۰۰ مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

فرماندار تهران تأکید کرد: این طرح و تکمیل سایر طرح‌های حیاتی آب تهران از جمله رینگ آب‌رسانی حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در تأمین آب کلان‌شهر تهران نقش بسیار مؤثری دارد.

قیومی یادآور شد: در راستای پایداری شبکه آب همشهریان شمال غرب و غرب تهران برابر طرح‌های عملیاتی اجراشده، انتقال آب به تصفیه‌خانه ششم انجام‌شده تا شاهد تاب‌آوری شبکه آب در همگی پهنه‌های شهر تهران باشیم.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های پی‌درپی چند سال اخیر بیشترین تأثیر را در سامانه تأمین آب شرق تهران داشته است، اظهار کرد: این طرح با تلاش شبانه‌روزی و همت جهادی مجموعه آبفای استان تهران با موفقیت اجراشده و در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار پایتخت در ادامه از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۵ کلان پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی های انجام‌شده، اختصاص اعتبار و افتتاح این پروژه‌ها ۳ هزار اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ