کارآفرینی و ایجاد درآمد پایدار از اهداف مهم کمیته امداد است

اقتصاد ایران: سنندج_ مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت:ایجاد کار آفرینی و درآمد پایدار برای مددجویان یکی از اهداف مهم مجموعه کمیته امداد است.

رضا طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به اشتغال‌زایی افراد تحت پوشش اشاره و اظهار کرد: افراد نیازمند و تحت پوشش با مشاور شغلی و انجام مهارت کسب و کار و فنی و حرفه‌ای به شغل دست پیدا کردند.

وی با بیان اینکه این افراد در ابتدا مشاغل خانگی را به راه انداختند، افزود: برخی از آنها با توان و استعداد مهارتی توانستند کارگاه کسب و کار خود را راه‌انداری کنند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان یادآور شد: اگر از کارآفرینان امداد که با همت خودشان توانستند به اشتغال‌زایی کمک کنند مستندسازی صورت بگیرد این مهم موجب ایجاد انگیزه می‌شود.

وی اعلام کرد: ما دختران غیرتمند و و پر تلاش بسیاری را داریم که توانسته‌اند در حوزه توانمندی خود کارآفرینی کنند و به پایداری درآمد برسند و چندین نفر را تحت حمایت قرار دادند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: زمانی ما لذت می‌بریم که حتی یک فقیر هم نباشد و همه بتوانند روی پای خود بایستند و عزت نفس و کرامت آنها حفظ شود.

طوسی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال توسط کار آفرینان بسیار خوشایند است و ما سعی می‌کنیم بعد از آرامش، اطمینان خاطر از تأمین نیازهای اولیه را به این افراد بدهیم.

۳۴ هزار خانوار با سرپرست زن تحت پوشش کمیته امداد کردستان

وی یادآور شد: در حال حاضر ۷۵ هزار خانوار، ۱۶۰ هزار نفر مددجو ۳۴ هزار خانواده با سرپرست زن داریم که متأسفانه ۲۹ هزار نفر از این افراد همسرانشان فوت شده‌اند.

وی اعلام کرد: همچنین ۵ هزار نفر هم با دلایل دیگر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

طوسی ادامه داد: مجموعه کمیته امداد استان کردستان همچنین ۲۲ هزار دانش آموز ۱۵۰۰ دانشجو را دارد که ۱۱۰ نفر از آنها در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۳۸۹ نفر نخبه ملی و بین المللی و استانی در رشته‌های ورزشی و علمی را داریم که تحت پوشش این نهاد هستند.

تعدادی از افراد تحت پوشش امروز به عنوان حامیان مالی فعالیت دارند

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت‌: بسیاری از افراد تحت پوشش این نهاد امروزه به جایگاه بالایی دست پیدا کرده‌اند و به عنوان حامیان مالی فعالیت دارند.

طوسی افزود: ما در حال حاضر ۱۱ هزار یتیم و محسنین داریم که برای آنها ۱۸ هزار حامی یابی انجام شده است.

وی گفت: این افراد برای فرزندان معنوی خود مناسبتی و ماهانه در حساب‌های مستقل واریزهای انجام می‌دهند و در راستای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تلاش می‌کنند.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات ما در امداد استعدادیابی و همراهی و در کنار آنها قرار گرفتن به کمک بنیاد نخبگان برای انجام رصد تحصیلی تا در صورت لزوم کلاس جبرانی و پشتیبان تحصیلی برای آنها برگزار کرد.

طوسی عنوان کرد: سال قبل ۸۵۳ نفر پشتیبانی شدند و ۳۷۳ نفر قبولی قطعی با رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی داشتیم که ۱۱ نفر آنها در پزشکی قبول شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان اذعان کرد: سر سفره نظام مقدس جمهوری اسلامی خدماتی ارزنده در این نهاد انجام شده و خدمات دو وجهه دارد.

طوسی ادامه داد: وجه اول اینکه با اطلاع رسانی خدمات انجام شده موجب می‌شود کسانی که مطلع نیستند از این خدمات که حق خود آنها است اطلاع یابند و وجه بعدی اینکه مردم نوع دوست و خیر ما از این خدمات مطلع شوند.

وی بیان کرد: منابعی که توسط مردم در اختیار ما قرار می‌گیرد خاص و ویژه در بخش مسکن، درمان، تحصیل و سایر موارد هزینه می‌شود و این شفافیت و اطلاع رسانی موجب اعتماد بیشتر مردم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان خاطر نشان کرد: اعتقاد ما این است که خدمات مردمی سازی شود و مردم پای کار باشند چون برخی بروکراسی‌های اداری دست و پا گیر است و در نهایت مشارکت مردم موجب ارائه خدمت بهتر می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ