کتاب «چهل روایت ناتمام از یک مکان تمام» رونمایی شد

اقتصاد ایران: کتاب «چهل روایت ناتمام از یک مکان تمام» از نشر اقنوم به گردآوری مصطفی حیدری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شامگاه روز چهارشنبه، هفتم شهریورماه از کتاب «چهل روایت ناتمام از یک مکان تمام» به گردآوری مصطفی حیدری با حضور نویسندگان و اهالی فرهنگ در کافه کتاب اردیبهشت اصفهان رونمایی شد.

در این مراسم مصطفی حیدری اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ چهلمین سال تأسیس باغ رضوان اصفهان بود، و همین امر باعث شکل‌گیری طرح و پیشنهادی به نام کتاب «چهل روایت ناتمام از یک مکان تمام» شد.

کتاب «چهل روایت ناتمام از یک مکان تمام» رونمایی شد

وی ادامه داد: هدف از این طرح ثبت چهل نوشته از چهل شخصیت با روایتی از مرگ در باغ رضوان اصفهان به نگاه و روایت چهل نویسنده است که در قالب کتاب به شکل روایت، ناداستان، جستار یا تجربه زیسته درباره مرگ است.

گردآورنده کتاب چهل روایت ناتمام از یک مکان تمام تصریح کرد: منظور از روایت در این کتاب هر گزارش، خاطره و یا نوشتار از مجموعه‌ای از رویدادها یا تجربیات مرتبط که مکان اصلی و مشترک آن باغ رضوان است.

وی گفت: در این کتاب قرار شد روایت‌ها از آدم‌های مختلف و از صنوف مختلف باشد که با همراهی فرزانه فرجی که نقش ویژه در هماهنگی و معرفی تعدادی از نویسندگان این کتاب دارد، از بیش از ۶۰ نویسنده برای نوشتن دعوت شد.

حیدری ادامه داد: طبیعی بود که نویسندگان به هر دلیل که عمده‌شان به جهت سرشلوغی، فعالیت‌های متعدد، محدود بودن زمان برای نوشتن و… نتوانند به جمع نویسندگان کتاب اضافه شوند اما در کل این ۴۰ نویسنده کتاب از بهترین نویسندگان و اصحاب قلم استان اصفهان هستند که از آنان برای نگارش این کتاب دعوت به عمل آمد.

وی گفت: عمده نوشتارها این کتاب پیوندی جدی با مکان باغ رضوان اصفهان دارند اما چندتایی هم تجربه زیسته از مرگ یا دل نوشته با مرگ عزیزانشان است که البته در برخی متون شکل و قالب روایت‌ها نیز متفاوت است

گردآورنده کتاب چهل روایت ناتمام از یک مکان تمام اضافه کرد: چهل نوشته که برای تعداد کلمات، حداقل و حداکثر قائل بودیم اما در عمل اتفاق دیگر افتاد و به درخواست برخی نویسندگان حتی‌الامکان تلاش شده در رسم‌الخط و محتوای نوشته‌ها تغییر خاصی صورت نگیرد.

به گزارش مهر کتاب «چهل روایت ناتمام از یک مکان تمام» پنجمین کتاب از نشر «اقنوم» است که به سفارش سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان به نگارش درآمدهاست. در این کتاب فاطمه احمدی، مجتبی اسپنانی، زینب تاج‌الدین، محمد تحسیری، نجمه تدین، مهدی تمیزی، منصوره جعفری، محمد جلوانی، محمد اسماعیل حاجی علیان، مصطفی حیدری، آسیه دهباشی، کوروش دیباج، حلیمه رجب‌زاده، زهرا رستگار مقدم، سید محسن رضوی، محمدرضا رهبری، سارا سیامکی، مالک شیخی، حسین صبوری، حامد صفایی پور، منصوره طالبیان، زهره طلوعی، علی عطریان، محمد عیدی نجف‌آبادی، سحر فتح‌الله زاده، فرزانه فرجی، محمود فروزبخش، مهری فروغی، منیره فهامی، فهیمه قائدی، حامد قصری، زهره سادات کاظمی، فرناز کلباسی، فرزانه السادات کمیلی، سعید محسنی، اله سادات مدنی، سعید معتمدی، مهری السادات معرک نژاد، محمد سجاد نجفی، سمیه یخچالی به‌عنوان نویسنده مشارکت داشته‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ