آقای پزشکیان! جراحی را از بدجایی شروع کرده‌‌‌‌‌اید

اقتصاد ایران: رییس‌‌‌‌‌جمهور گفته‌‌‌‌‌اند: «هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم».

برترین‌‌‌‌‌ها - ستاره نیک‌‌‌‌‌نژاد: رییس‌‌‌‌‌جمهور گفته‌‌‌‌‌اند: «هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم». حرف نادرستی نمی‌‌‌‌‌زنند. قیمت بنزین در ایران مطلقا نسبتی با قیمت جهانی آن ندارد. حتی با توجه به دستمزدها در ایران هم قیمت بنزین پایین است و این که یک بطری آب را ارزانتر از بنزین می‌‌‌‌‌شود خرید، نشانه غلط بودن قیمت بنزین است.

قیمت پایینی که نتیجه‌‌‌‌‌اش را همه می‌‌‌‌‌دانند. اسراف و هدررفت بنزین و قاچاق و مشکلات دیگر. دلیل این قیمت پایین را هم کم‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌بیش همه می‌‌‌‌‌دانند. اعتراضات سال 98 و ترس دولتمردان از تکرار آشوب‌‌‌‌‌ها باعث شد که در سال‌‌‌‌‌های اخیر قیمت بنزین حتی در حد دیگر حامل‌‌‌‌‌های انرژی هم افزایش نداشته باشد و در پایین‌‌‌‌‌ترین سقف ممکن بماند. قیمت بنزین منطقی نیست، اما آقای رییس‌‌‌‌‌جمهور باید توجه کنند که:

-‌ صنعت خودروسازی داخلی و خروجی بی‌‌‌‌‌کیفیت و پرمصرف آن هم منطقی نیست. این همه کمکی که دولت سال‌‌‌‌‌هاست از جیب مردم‌ به خودروسازها می‌‌‌‌‌کند تا محصولات باکیفیت و استانداردی تولید کنند و بی‌‌‌‌‌نتیجه مانده هم منطقی نیست. این که سال‌‌‌‌‌ها بازار را مونوپل چند خودروساز کنیم و آنها به جای سودآوری، ضرر روی ضرر به بار بیاورند و با هزینه‌‌‌‌‌های سرسام‌‌‌‌‌آور نتوانند حتی بخشی از اهداف خود را عملی کنند هم منطقی نیست.

-‌ حرف شما قابل فهم است آقای رییس‌‌‌‌‌جمهور اما ممنوعیت ورود خودروی خارجی هم منطقی نیست. این که مردم نتوانند خودروی باکیفیت سوار شوند و مجبور باشند خودرو پرمصرف و غیراستاندارد خود را با چند برابر قیمت جهانی بخرند هم منطقی نیست. 

-‌ شما درست می‌‌‌‌‌گویید آقای پزشکیان، یارانه بنزین بخش اعظم درآمدهای دولت را می‌بلعد و قیمت سوخت منطقی نیست، اما هزینه‌‌‌‌‌های وحشتناک بودجه کشور در پرداخت به نهادهای مختلف فرهنگی و سیاسی هم منطقی نیست. نهادها و مراکزی که سال‌هاست بودجه نجومی می‌‌‌‌‌گیرند و هیچکس نمی‌‌‌‌‌داند خروجی آنها چیست و چه دردی از مردم دوا می‌‌‌‌‌کند.

آقای پزشکیان! جراحی را از بدجایی شروع کرده‌‌‌‌‌اید

- بودجه صداوسیما هم منطقی نیست و بعید می‌‌‌‌‌دانم جز حداقلی در کشور از این رسانه راضی باشند. وجود ده‌‌‌‌‌ها شبکه و کانال تلویزیونی و رادیویی و برنامه‌‌‌‌‌سازی به زبان‌های مختلف، احتمالا یکی از اولین جاهایی است که باید بودجه‌‌‌‌‌اش را قطع کرد. باید بابت پولی که می‌‌‌‌‌گیرد بازخواستش کرد. این همه هزینه برای این رسانه بی‌‌‌‌‌خاصیت هم منطقی نیست آقای رییس‌‌‌‌‌جمهور.

-‌ قیمت بنزین منطقی نیست آقای پزشکیان ولی سرعت کند اینترنت در ایران و فیلترینگ اعصاب‌‌‌‌‌خردکن و فلج‌‌‌‌‌کننده هم منطقی نیست. اینترنتی که مدام در کار مردم اختلال ایجاد می‌‌‌‌‌کند، قطع و وصل می‌‌‌‌‌شود و اگر سرعت بالایی داشت، اگر دولت الکترونیک محقق می‌‌‌‌‌شد، بسیاری از این رفت‌‌‌‌‌وآمدهای خسته‌‌‌‌‌کننده و پرهزینه مردم در سطح شهر و کشور هم کم می‌‌‌‌‌شد. این که دولت سال‌‌‌‌‌هاست نتوانسته خدماتش را آنلاین کند و برای هر درخواست و هر اقدامی باید بارها به ادارات رفت و آمد کرد هم منطقی نیست آقای پزشکیان.

-‌ قیمت سوخت بسیار پایین و غیرمنطقی است، اما این که شهرداری و دیگر سازمان‌‌‌‌‌های مربوطه به جای گسترش شبکه حمل‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌نقل شهری و به جای توسعه مترو، بودجه‌‌‌‌‌شان را صرف اموری مثل جشن‌‌‌‌‌های پرریخت‌‌‌‌‌وپاش و تبلیغات و موکب زدن و هزار موضوع دیگری می‌‌‌‌‌کنند که در واقع باید از هزینه خیرین و به شکل مردمی انجام شود هم منطقی نیست. شهرداری اگر بودجه دارد چرا شبکه اتوبوس‌‌‌‌‌رانی را به روز نمی‌‌‌‌‌کند و به شبکه مترو نمی‌‌‌‌‌رسد، اگر پول ندارد این همه خرج عطینا چیست.

آقای پزشکیان! جراحی را از بدجایی شروع کرده‌‌‌‌‌اید

-‌ قیمت بنزین منطقی نیست آقای پزشکیان، اما این که مردم از کمترین تفریح و از مراکز تفریحی و ورزشی کافی بی‌‌‌‌‌بهره‌‌‌‌‌اند و باید وقت‌‌‌‌‌شان را در خیابان‌‌‌‌‌ها و با چرخ‌چرخ زدن بگذرانند هم منطقی نیست.

درد زیاد است آقای پزشکیان. صحبت‌‌‌‌‌های شما قابل درک است، اما مردم حق دارند معترض باشند و حق دارند استدلال شما را نپذیرند چون می‌‌‌‌‌بینند اول از همه می‌‌‌‌‌خواهید سراغ جیب آنها بروید. قبل از این که بقیه مشکلات و هزینه‌‌‌‌‌هایتان را مدیریت کنید. حتی بدون این که همزمان با افزایش قیمت بنزین بخواهید به بقیه مسائل غیرمنطقی توجه کنید. مردم حق دارند آقای پزشکیان، چون فکر می‌‌‌‌‌کنند دولت اگر برای بنزین یارانه ندهد آن را خرج مسائل غیرضروری دیگری خواهد کرد. هزینه‌‌‌‌‌هایش را در خارج از کشور افزایش خواهد داد و با دست بازتری برای اهداف غیرمردمی و بیهوده و به ظاهر آرمانگرایانه ولخرجی خواهد کرد. قیمت بنزین منطقی نیست آقای پزشکیان ولی خیلی چیزهای دیگر هم منطقی نیست. جراحی را از بدجایی شروع کرده‌‌‌‌‌اید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ