این دختر به گذشته برگشت و جان معشوقش را نجات داد

اقتصاد ایران: سریال کره‌ای دونده دوست ‌داشتنی زمانی که شروع به پخش کرد هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که این سریال تا این حد محبوب شود.

برترین‌ها - مهنا پرویزی: به تازگی ویدئوهایی از یک سریال کره‌ای مشهور در فضای مجازی وایرال شده. از سریال کره‌ای دونده دوست‌داشتنی صحبت می‌کنیم که در زمان شروع به پخش هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که این سریال تا این حد محبوب شود، این سریال همزمان با سریال ملکه اشک‌ها از تلویزیون کره پخش شد، ملکه اشک‌ها انقدر سریال محبوبی بود که هیچکس باور نمی‌کرد، با وجود آن سریال دونده دوست‌داشتنی هم دیده شود. 

البته این سریال قبل از آنکه از تلویزیون کره شروع به پخش کند درگیر حاشیه و جنجال شده بود، وقتی که خبر ساخت این سریال منتشر شد بسیاری از بینندگان کره‌ای از خبر ساخت این سریال عصبانی شدند و دیدن آن را تحریم کردند. ماجرای این تحریم هم به داستان سریال برمی‌گشت. در خلاصه این سریال آمده بود که داستان سریال با خودکشی یک خواننده شروع می‌شود. همین موضوع سریال، جنجالی در کره به پا کرد چرا که این خبر زمانی پخش شد که مونبین، خواننده مشهور کره‌ای هم خودکشی کرده بود، علت خودکشی این خواننده افسردگی اعلام شد، طرفداران این خواننده که به شدت از درگذشت این خواننده ناراحت بودند با خبر ساخت سریالی با موضوع خودکشی یک خواننده به علت افسردگی، دیدن آن را تحریم کردند. همین باعث شد که بسیاری به این سریال به عنوان یک پروژه شکست‌خورده نگاه کنند اما با شروع سریال آنقدر موضوع دونده دوست‌داشتنی جذاب و دلنشین بود که همه را از ندین آن پشیمان کرد.

سریال کره‌ای "دونده دوست داشتنی" یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های کره‌ای اخیر است که توجه زیادی را از طرف بینندگان جهانی به خود جلب کرده است. این سریال دارای برخی ویژگی‌ها و عناصری است که می‌تواند مورد توجه و علاقه بسیاری از مخاطبان قرار بگیرد:

داستان جذاب و پرهیجان

دونده دوست‌داشتی یک شروع قوی دارد که شما را کنجکاو می‌کند ادامه سریال را مشاهده کنید. سریال با یک دیالوگ عمیق شروع می‌شود. «امروز رو زنده بمون، به‌خاطر اینکه هوا خوبه، شنیدم فردا قراره بارون بیاد، پس تا بارون بیاد زنده بمون، بعد ی روزی ممکنه برسه که زنده موندن اونقدر هم بد به نظر نیاد»     داستان این سریال درباره دختری به نام ایم سول است که در یک حادثه پاهای خود را از دست داده، او که در اوج ناامیدی سر می‌کند تصمیم می‌گیرد که در بیمارستان خودکشی کند اما با تماس ناگهانی سونجه، خواننده معروف از برنامه رادیویی و جمله امیدوارکننده او، از این تصمیم منصرف می‌شود، او بعد از آن  تماس به طرفدار پروپاقرص سونجه تبدیل می‌شود. داستان اصلی سریال از جایی شروع می‌شود که ایم سول خواننده مورد علاقه خود را به‌طور اتفاقی بعد از کنسرت می‌بیند اما درست بعد از این دیدار سونجه خودکشی می‌کند. دختر سریال با شنیدن این خبر به شدت شوکه می‌شود اما در همین حین او به طرز غیرقابل باوری به ۱۵ سال پیش برمی‌گردد. به زمانی که پاهای خود را از هنوز از دست نداده و سونجه خودکشی نکرده، پس همه تلاش خود را می‌کند تا از همه این اتفاقات بد جلوگیری کند‌.

این دختر به گذشته برگشت و جان معشوقش را نجات داد

شاید فکر کنید که داستان سریال خیلی ساده به‌نظر می‌رسد اما اینطور نیست، زمانی که ایم‌سول به سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد، متوجه بسیاری از راز‌هایی می‌شود که او از آن بی‌خبر است، او با بازگشت در سال ۲۰۰۸ می‌فهد که حادثه فلج شدن او اتفاقی نبوده و یک حقیقت ترسناک پشت آن وجود دارد و این ماجرا زمانی پیچیده‌تر می‌شود که دختر سریال می‌فهمد خواننده مورد علاقه‌اش (سونجه) به این حادثه ارتباط دارد. 

شخصیت‌ها

 شخصیت‌پردازی سریال بسیار کامل است، هر کدام از شخصیت‌های سریال دارای ویژگی‌ها، مشکلات و چالش‌های خاصی هستند که باعث می‌شود بیننده احساس کند که با آنها ارتباط عمیقی دارد. سریال به خوبی توانسته چالش‌های روانی و احساسی شخصیت‌ها را به تصویر بکشد. مشکلاتی مانند فشارهای شغلی، ترس از شکست، ناامیدی و مسائل روحی به شکلی واقعی و قابل درک به نمایش درآمده‌اند. این توجه به جزئیات روان‌شناختی، باعث می‌شود که سریال احساسات عمیق‌تری را منتقل کند و بینندگان را به تفکر وادارد.

این دختر به گذشته برگشت و جان معشوقش را نجات داد

یکی از نکاتی که «دونده دوست‌داشتنی » را به شدت دلنشین کرده این است که سریال تفاوت رفتار شخصیت‌ها را با گذشت زمان به خوبی نشان می‌دهد، ایم سول و سونجه در سال ۲۰۲۳ در دهه ۳۰ سالگی خود رفتاری پخته و آرام دارند که هاله‌ای از غم و ناامیدی زندگی آن‌ها را دربرگرفته است. اما با چرخش سریال به سال ۲۰۰۸، آن روی شخصیت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، ایم‌سول و سونجه به عنوان نوجوان شخصیتی سرزنده، بازیگوش، دردسرساز دارند که درگیر مسائل عشق و عاشقی هستند. این رفتار متناقض شخصیت‌ها در طول داستان باعث می‌شود که تماشای دونده دوست‌داشتنی خسته‌کننده نباشد و همچنین حال و هوای سریال را شاد و خندا‌دار می‌کند.

بازیگران

زمانی که خبر ساخت این سریال منتشر شد با توجه با حواشی پیش آمده بسیاری از بازیگران مشهور پیشنهاد بازی در این سریال را رد کردند، احتمالا حدس نمی‌زدند که این سریال شانسی برای موفقیت داشته باشد. در نهایت نقش اصلی سریال به بیون ووسوک و کیم هه یون رسید، بیو وو سوک در این سریال نقش سونجه را ایفا کرد، او فعالیت خود را با مدلینگ شروع کرد و بعد وارد دنیای بازیگری شد.

این دختر به گذشته برگشت و جان معشوقش را نجات داد

بیو ووسک قبل از دونده دوست‌داشتنی در سریال‌های زیاد و معروفی بازی کرده بود اما به علت داشتن نقش فرعی دیده نشده بود، به‌طوری که بسیاری از بینندگان سریال دونده دوست‌داشتنی حتی چهره او را به یاد نمی‌آوردند، اما این سریال ستاره بخت و اقبال بیو ووسک شد، حالا او طرفدارانی از سراسر دنیا دارد که او را سونجه صدا می‌زنند. کیم هه  یون نیز بعد از ایفای نقش منفی در سریال گل برفی خیلی محبوب نبود، به علت ترکیب بازیگران تصور موفقیت این سریال برای طرفداران سریال کره‌ای دشوار بود اما موضوع جذاب و عاشقانه دلنشین این سریال همه را شیفته خود کرد.

ترکیب مناسب بین رمانتیک و واقع‌گرایی

 «دونده دوست‌داشتنی» به خوبی توانسته تعادل بین لحظات عاشقانه و واقع‌گرایی در زندگی روزمره را برقرار کند. این سریال با پرداختن به جنبه‌های واقعی زندگی شخصیت‌ها و در عین حال حفظ جذابیت‌های رمانتیک، تجربه‌ای متعادل و دلنشین ارائه می‌دهد. این ترکیب باعث می‌شود که بینندگان بتوانند با هر دو جنبه داستان ارتباط برقرار کنند و از احساسات مختلفی بهره‌مند شوند. همچنین عاشقانه این سریال به حدی دوست‌داشتنی بود که بعد از پایان دونده دوست داشتنی یک شعار بین طرفدارن این سریال ترند شد« در زندگی به دنبال یک سونجه باشید که تا این حد عاشق شما باشد».

موسیقی و جلوه‌های بصری زیبا

 سریال‌های کره‌ای به‌طور کلی شهرت زیادی در طراحی صحنه‌ها و استفاده از موسیقی‌های زیبا دارند که می‌تواند تجربه تماشای آنها را برای بیننده لذت‌بخش‌تر کند.  استفاده هوشمندانه از مناظر طبیعی و فضاهای باز در این سریال، جلوه‌های بصری زیبایی را ایجاد کرده که باعث جذابیت سریال شده است.

این دختر به گذشته برگشت و جان معشوقش را نجات داد

یکی از نکاتی که دونده دوست ‌داشتنی را دلنشین کرده این است که فضای سریال با حال‌وهوای شخصیت‌های سریال مطابقت دارد. مثلا در سال ۲۰۲۳ که شحصیت‌های سریال غمگین و ناراحت هستند، تم سریال زمستانی، سرد و با رنگ‌های خنثی است اما زمانی که سریال به سال ۲۰۰۸ و نوجوانی شخصیت‌ها برمی‌گردد تم سریال تابستانی و گرم با رنگ‌های سرزنده می‌شود، همچنین رمانتیک‌‌ترین صحنه‌های این سریال نیز در باران و برف فیلمبرداری شده که باعث می‌شود تماشای این سریال برای شما جذاب شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ