موضع‌گیری بلژیک به حمله گسترده «اسرائیل» به کرانه باختری

اقتصاد ایران: حجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک خواستار توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شد و افزود: این رژیم باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قدس پرس، حجه لحبیب، وزیر امور خارجه بلژیک خواستار تلاش‌ها بر ملزم کردن «اسرائیل» در توقف عملیات‌های نظامی در کرانه باختری شد.

این مقام بلژیکی ضمن تاکید بر ضرورت عمل‌کردن رژیم صهیونیستی به تعهدات بین‌المللی، خواستار مجازات مقامات تل‌آویو به دلیل نسل‌کشی شد.

وزیر خارجه دولت بلژیک «راه حل دو دولتی» را یگانه راه حل مسالمت آمیز و پایدار برای توقف درگیری‌ها میان فلسطین و تل آویو دانست.

پیشتر نیز، معاون نخست‌وزیر بلژیک در سخنانی گفته بود که این کشور در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا (که امروز برپا می‌شود) از تحریم «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم اشغالگر حمایت خواهد کرد.

او افزود: «سیاست‌ها و اظهارات مقامات اسرائیلی در خصوص نسل‌کشی نباید بدون مجازات بماند».

گفتنی است که رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه یک حمله نظامی بزرگ را در کرانه باختری اشغالی آغاز کرد و حداقل سه شهر را از زمین و هوا مورد حمله قرار داد.

منابع فلسطینی گزارش دادند که ۱۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهر جنین و اردوگاه الفارعه واقع در شمال کرانه باختری شهید شدند.

در عین حال، نشریه عبری «یدیعوت آحارنوت» نوشت که عملیات در شمال کرانه باختری چند روز به طول خواهد انجامید و بالگردها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که عملیات نظامی در شمال کرانه باختری، بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ میلادی در این منطقه خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ