اسرائیل نظامیانی که خواستار مرخصی شده بودند را محاکمه می‌کند

اقتصاد ایران: شبکه اسرائیلی کان گزارش داد که ارتش این رژیم برای نظامیانی که درخواست مرخصی و دوره استراحت کرده بودند، قرار جلب صادر کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تشدید بحران نیروی انسانی در ارتش رژیم اشغالگر و طولانی شدن جنگ غزه، فرماندهان نظامی این رژیم، به شدت با هرگونه درخواست مرخصی مخالفت می‌کنند؛ تا جایی که حتی ارائه درخواست نیز با محاکمه نظامی همراه شده است.

در این راستا «روعی شارون» تحلیل‌گر نظامی شبکه کان (شبکه دولتی اسرائیل) در گزارشی گفت که بسیاری از نظامیان این رژیم از تمامی گردان‌ها و تیپ‌ها پس از آن‌که درخواست مرخصی کرده بودند، به دادگاههای نظامی فرستاده شده‌اند.

او گفت: «نشانه‌های بیشتری از خستگی مفرط در میان سربازان اسرائیلی که ماه‌هاست در نوار غزه حضور داشته‌اند، ظاهر شده است».

روعی شارون همچنین خبر داد که این نظامیان تهدید شده‌اند که یا باید به میدان جنگ بازگردند یا اینکه به زندان بروند.

پیشتر روزنامه اسرائیلی معاریو نیز نوشته بود که نظامیان ارتش اشغالگر «از نظر جسمی و روحی خسته» هستند و اگر به جنگ در مرز لبنان فراخوانده شوند، «در بهترین حالت خود نخواهند بود».

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز به در گزارشی نوشته است که نظامیان اسرائیلی در حال جنگ در نوار غزه «تا عمق وجود خود خسته شده‌اند» و برای یک جبهه جدید در شمال [فلسطین اشغالی] آماده نیستند.

دو ماه پیش نیز منابع اسرائیلی اعلام کردند که درخواست افسران این رژیم برای خروج از ارتش در مقایسه با سال‌های گذشته 8 برابر شده است. شبکه 12 اسرائیل در 24 ژوئن گزارش داد که 900 افسر ارتش اسرائیل با درجه سروان و سرگرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون درخواست بازنشستگی داده‌اند و این در حالی است که این رقم طی سال‌های گذشته نهایت 120 مورد بود.

 

روزنامه هاآرتص، نیز در ماه ژوئن در گزارشی نوشت که دهها نظامی ذخیره ارتش اسرائیل که به مرخصی رفته‌اند، حاضر به بازگشت به غزه نیستند.طبق این گزارش، آن‌ها گفته‌اند که حتی اگر محاکمه نظامی شوند نیز به غزه بازنخواهند گشت.

تشدید بحران نیروی انسانی در ارتش رژیم اسرائیل در شرایطی است که طبق آخرین آمار اعلامی این رژیم که به شدت با سانسور همراه است، از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون 704 نظامی به هلاکت رسیده‌اند که 10 نفر از آن‌ها طی هفته جاری بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ