مخالفت پاپ با تشدید قواعد پناهندگی برای مهار مهاجران

اقتصاد ایران: رهبر کاتولیگ‌های جهان تشدید قوانین مهاجرت و سخت گیری بیشتر علیه پناهندگان را که از طرف بسیاری کشورهای اروپایی دنبال می‌شود رد کرده و تاکید کرد که دریای مدیترانه به یک قبرستان تبدیل شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، پس از حمله تروریستی اخیر در شهر زولینگن آلمان بحث های جدیدی در این کشور در مورد قوانین سختگیرانه مهاجرت شکل گرفته است.

در جریان این بحث ها پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان با تشدید قوانین مهاجرت مخالفت کرده و در حضور عمومی هفتگی خود، خواستار مدیریت بهتر بین المللی مهاجرت شد. به گفته وی علاوه بر این باید جلوی قاچاقچیان گرفته شود.

پس از حمله با چاقو در زولینگن که منجر به کشته شدن حداقل سه نفر شد، دوباره بحث هایی در مورد قوانین سخت گیرانه علیه مهاجران در آلمان شکل گرفته است.

فرانسیس بار دیگر وحشت خود را از بسیاری از افرادی که هنگام فرار از خشونت در سرزمین خود یا در جستجوی شرایط زندگی بهتر جان خود را از دست می دهند، ابراز کرد. پاپ گفت: دریای مدیترانه به یک قبرستان تبدیل شده است. او گفت که بیشتر این کشته شدگان می توانستند نجات پیدا کنند.

فرانسیس افزود: اما این امر نمی‌تواند از طریق قوانین محدودکننده‌تر و نه از طریق نظامی کردن مرزها، نه از طریق رد کردن و اخراج انجام شود بلکه باید مسیرهای دسترسی ایمن و منظم وجود داشته باشد. آنچه لازم است مدیریت جهانی مهاجرت بر اساس عدالت، برادری و همبستگی است.

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) اخیرا در پلتفرم X اعلام کرد که امسال بیش از 1000 مهاجر در مدیترانه مرکزی جان خود را از دست داده یا مفقود شده اند.

بر اساس گزارش IOM، تعداد قربانیان 421 نفر و تعداد مفقودان 603 نفر، در مجموع 1024 نفر بوده است. در همین مدت، 13763 مهاجر در دریا رهگیری و به لیبی بازگشتند که 460 نفر آنها خردسال بودند.

بسیاری از کشورهای اروپایی به منظور مقابله با هجوم پناهجویان تشدید قواعد پناهندگی و اخراج های بیشتر را دردستور کار قرار داده اند.

از جمله برای مبارزه با علل مهاجرت، دولت ایتالیا به رهبری پوپولیست دست راستی جورجیا ملونی سال گذشته پیش نویس موسوم به طرح ماتی را تهیه کرد که مجموعه ای از مشارکت های به زعم خود "برابر و سودمند" را با کشورهای آفریقایی و کشورهای هم مرز با دریای مدیترانه برای مقابله با هجوم مهاجرت پیش بینی می کند.

نخست وزیر اسپانیا هم به منظور انعقاد قراردادهایی با کشورهای آفریقایی برای مهار مهاجران به این منطقه سفر کرده است.

دولت جدید بریتانیا به رهبری "کایر استارمر" هم گام‌های جدیدی را برای مقابله با تعداد بالای پناهجویانی که با قایق‌ها از طریق کانال مانش از فرانسه وارد این کشور می‌شوند، اعلام کرده است.

در آلمان هم بعد از حمله تروریستی اخیر با چاقو که منجر به کشته شدن 3 نفر شد درخواست ها برای تشدید قواعد پناهندگی افزایش پیدا کرده و وزیر کشور آلمان از ایالات خواسته است که روند اخراج ها را تسریع کنند.

دولت یونان نیز همسو با متحدان اروپایی خود قواعد بسیار سختگیرانه ای را علیه مهاجران دنبال می کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ