بازپرس ویژه پرونده ترامپ متهم به تاثیرگذاری بر انتخابات شد

اقتصاد ایران: جی دی ونس معاون دونالد ترامپ، جک اسمیت بازپرس ویژه را به تلاش برای تاثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری متهم کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جی دی ونس معاون دونالد ترامپ، جک اسمیت بازپرس ویژه پرونده های رئیس جمهور سابق را به دلیل صدور کیفرخواست جدید علیه ترامپ در پرونده تلاش غیرقانونی برای تغییر نتایج انتخابات 2020، مورد انتقاد شدید قرار داد و او را به تلاش برای تاثیر گذاری بر انتخابات متهم کرد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد که متن کیفرخواست جدید را به طور کامل نخوانده اما به نظر می رسد اسمیت از آنچه که می توانسته، بیشتر انجام داده و آن هم تنظیم دادخواستی به منظور تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات بوده است.

ونس تصریح کرد دلیل طرح این کیفرخواست در دادگاه عالی، این است که آنها معتقدند شامل اقدامات رسمی رئیس جمهور است. البته رئیس جمهور برای اقدامات رسمی خود در دوران ریاست جمهوری اش مصونیت دارد.

جک اسمیت بازپرس ویژه پرونده تلاش غیرقانونی دونالد ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات 2020 پس از شکست در مقابل جو بایدن، یک کیفرخواست جایگزین را علیه ترامپ در این پرونده به دادگاه واشنگتن ارائه کرد.

در این کیفر خواست تجدیدنظر شده، همان چهار مورد اتهامی علیه ترامپ در این پرونده که سال گذشته مطرح شده بود، عنوان شده اما در این کیفرخواست به جای آنکه بر نقش ترامپ به عنوان رئیس جمهور آن زمان تمرکز شود، به نقش وی به عنوان یک نامزد سیاسی که خواستار برگزاری مجدد انتخابات است تاکید شده است.

همچنین در این کیفرخواست مانند کیفرخواست اولی، ترامپ به توطئه چند بخشی برای ممانعت از تایید نتایج انتخابات و انتقال مسالمت آمیز قدرت متهم شده است.

علاوه بر این، اتهامات مربوط به تحت فشار گذاشتن مایک پنس معاون سابق ترامپ توسط وی برای استفاده از نقشش برای دخالت در فرآیند تایید نتایج انتخابات در روز 6 ژانویه 2021، به منظور رد آرای الکترال ایالت های رقابتی و سرنوشت سازی که ترامپ در آنها بازنده شده بود، در این کیفرخواست دیده می شود.

ونس خاطرنشان کرد جک اسمیت تلاش کرده تا بار دیگر نقشی را برای پنس در نظر بگیرد از معاون رئیس جمهور گرفته تا معاون نامزد ریاست جمهوری، انگار به نوعی این کلمات را در کیفرخواست جدید تغییر داده تا این حقیقت را زیر سوال ببرد که پنس هنوز معاون رئیس جمهور در حال خدمت است و همچنان به طور مستقیم بر اقدامات رسمی رئیس جمهور دخیل است.

در این کیفرخواست جدید، اتهامی علیه ترامپ مبنی بر تلاش برای فشار بر وزارت دادگستری آمریکا برای تغییر نتایج انتخابات، مطرح نشده است، و این تلاشی آشکار برای زنده نگه داشتن روند بازپرسی از ترامپ پس از صدور حکم مصونیت قضایی است.

دادگاه عالی آمریکا در اول جولای حکم داد که ترامپ دستکم برای اقداماتی که به عنوان رئیس جمهور و در حوزه قدرت قانونی خود انجام داده، از هر گونه بازپرسی قضایی مصون است.

این در حالی است که انتظار می رفت قاضی تانیا چاتکان از دادگاه واشنگتن، در هفته های آینده درباره اینکه کدام جنبه های این پرونده باید براساس حکم مصونیت قضایی روسای جمهور سابق کنار گذاشته شود، تصمیم گیری کند.

وکلای ترامپ تاکنون واکنشی به این کیفرخواست جدید نشان نداده‌اند.

ترامپ در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی تروث سوشیال نوشت: حکم مصونیت قضایی صادر شده توسط دادگاه عالی باید منجر به کنار گذاشتن تمام این پرونده شود. اسمیت دوباره همان کیفرخواست را مطرح کرده تا تصمیم دادگاه عالی را دور بزند.

رئیس جمهور سابق آمریکا تاکنون در هیچ یک از اتهامات مطرح شده در این پرونده گناهکار شناخته نشده و طرح این پرونده علیه خود را با انگیزه سیاسی و کنار گذاشتن خود از رقابت های انتخاباتی دانسته است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود در حالی که نتایج آخرین نظرسنجی ها، حاکی از برتری هریس بر ترامپ است به طوری که براساس نتایج نظرسنجی دانشگاه دیکینسون کامالا هریس با 50 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 43 درصد در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است.

پیشتر نتایج نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی از داده های مختلف حاکی نشان داد که کامالا هریس با 49 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 45 درصد محبوبیت، با اختلاف 4 درصدی پیشتاز است.

براساس این نظرسنجی، هریس از زمان معرفی شدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها پس از کناره گیری بایدن، توانسته نظر 81 درصد دموکرات‌ها را بدست آورد.

این آخرین نظرسنجی است که نتایج آن به نفع کامالا هریس و خبر خوبی برای دموکرات‌ها بوده است. در حالی که برخی نظریه پردازان سیاسی معتقدند که برای نتیجه گیری درباره انتخابات 5 نوامبر هنوز زود است.

در حالی که کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/     

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ