باشگاه‌ها بازیکنانی که خودمان تحویل لیگ برتر داده‌ایم را نمی دهند

اقتصاد ایران: سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران با انتقاد از عدم همکاری باشگاه ها گفت: سرمایه گذاری فعلی برای من و هیچ کس دیگر نیست بلکه برای تمام ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عبدی در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال جوانان ایران گفت: پیش از حضور در اردوی شهریورماه، اردوی خیلی خوبی را برگزار کردیم که منجر به حضور در چین برای برگزاری دو بازی دوستانه شد اما متأسفانه نتوانستیم تمام بازیکنان خود را در اختیار داشته باشیم. از بازیکنانی که دعوت کرده بودیم و تا مرحله ویزا هم رفته بود نتوانستیم آنها را در اختیار داشته باشیم و این تجربه را بازیکنانی که نیامدند از دست دادند چون بازی‌ها در سطح فوق‌العاده‌ای برگزار شد که حتی شبیه به این میزبانی را در جام جهانی نوجوانان هم ندیده بودم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران به بازی‌های تدارکاتی مقابل چین اشاره کرد و گفت: تیم ملی جوانان چین تیم خیلی خوبی بود که به نظرم می‌تواند به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند و مطمئناً با سرمایه گذاری که کردند و مربیان خارجی که استخدام کردند دارند تلاش می‌کنند خودشان را به سطح اول فوتبال آسیا نزدیک کنند و در همین راستا هم سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی کرده‌اند.

او افزود: ما دو بازی در چین داشتیم. در بازی اول بازیکنان به دلیل اختلاف ساعت دچار خستگی سفر شده بودند و بازی اول را دو بر صفر باختیم. کلاً با ۱۸ نفر رفته بودیم که سه گلر شامل شد. دو بازیکن هم آنجا مصدوم شدند که در مجموع به ۱۳ بازیکن رسیدیم. دست و بال ما را کمبود بازیکن بسته بود. تعویض‌هایی که کردیم برای این بود تا خستگی بازیکنان را لحاظ کنیم تا صدمه نبینند. در بعضی از پست‌ها ما مجبور شدیم از بازیکنان نامتعارف استفاده کردیم. آنها در بازی اول کمی ضعیف‌تر ولی در بازی دوم فوق‌العاده ظاهر شدند. بازی اول را دو بر صفر باختیم. البته در همین بازی هم نیمه دوم در اختیار ما بود. بازی دوم تمام لحظات بازی بهتر بودیم و توانستیم دو بر صفر حریف را شکست دهیم. تجربه خیلی خوبی بود که امیدوار بودم تمام بازیکنان چنین تجربه‌ای را کسب می‌کردند.

عبدی درباره اردوهای منظم زیر ۲۰ سال‌های فوتبال کشور تصریح کرد: پس از بازگشت از چین ۶ روز استراحت داشتیم و سپس اردوی فعلی را از اول شهریورماه برگزار کردیم که ۹ روزه است. سپس آخرین اردوی خود را در دبی امارات خواهیم داشت که به بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا در لائوس منتهی می‌شود.

او با انتقاد از عدم همکاری باشگاه‌ها برای در اختیار قراردادن بازیکنان دعوت شده به اردو یادآور شد: در این اردو باز هم تیم‌ها بازیکنان خود را ندادند و ما بیشتر روی بازیکنان جدید سرمایه گذاری کردیم. ما باید با تمام نفرات برویم. وظیفه باشگاه است که به تیم ملی کمک کنند. ۹۰ درصد باشگاه‌ها از امکانات دولتی بهره می‌برند باید به تیم ملی کشور خود کمک کنند. بازیکنان را ما از شهرها و شهرستان‌ها پیدا کردیم. خودمان به باشگاه‌ها تحویل دادیم اما الان آنها را نمی‌دهند. سرمایه گذاری فعلی برای من و هیچکس دیگر نیست بلکه برای تمام ملت ایران است. امیدوارم باشگاه‌ها برای اهتزاز پرچم ایران همکاری کنند. اگر این اتفاق نیفتد ما با برآورد کمتری نسبت به بازیکن‌ها در لائوس حاضر خواهیم شد. ممکن است همین اتفاق باعث شود اجرای تاکتیک‌هایمان دچار مشکل شود.

عبدی درباره حساسیت بازی‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با لائوس، مغولستان و هندوستان گفت: ما با لائوس در نوجوانان یک بار بازی کردیم. بعد از دقیقه ۵۴ توانستیم سه گل بزنیم. آنها خیلی خوب دفاع و ضد حمله می‌کنند. نکته مهم این است لائوس که در گروه ما دوم شد به جام جهانی صعود کرد. تمام تیم‌ها محترم هستند و دارند کار می‌کنند. آنها بیشتر از ما بازی تدارکاتی می‌کنند. زیرساخت‌های حریفان بهتر از ماست و در زمین‌های خوبی تمرین می‌کنند اما ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شرمنده مردم ایران با تمام کمبودها نشویم. الان دیگر حریفان خیلی به هم نزدیک شده‌اند. لائوس و تایلند و میانمار سبک و فلسفه خاص خودشان را دارند. در زیرساخت‌ها بسیار پیشرفت کرده‌اند.

وی افزود: امیدوارم مردم، باشگاه‌ها و فدراسیون دست به دست هم دهیم تا با موفقیت پرچم کشور را بالا ببریم و از لائوس با دست پر برگردیم. ما را دعا کنید. مردم با برد تیم‌های ورزشی خوشحال می‌شوند و با باخت آنها روزشان خراب می‌شود. امیدوارم شادی و لبخند بر لبان مردم ایران بیاوریم.

او در پایان بار دیگر تاکید کرد: به بازیکنانم در همان روز اول گفتم من شما را برای امروز آماده نمی‌کنم بلکه این روش برای موفقیت آنها در آینده است. امیدوارم که بتوانیم آینده خوبی برای فوتبال کشورمان رقم بزنیم. الان تمام بازیکنان در لیگ برتر ایران حضور دارند که نشانه خوشبختی است. این نشان می‌دهد برنامه‌ای را که در نظر گرفته بودیم موفقیت‌آمیز بوده است. بازیکنان دیگر هم خارج از ایران قرارداد بسته و بازی می‌کنند.

عبدی خاطرنشان کرد: فقط یک معضل وجود دارد. ما بازیکنان را توانستیم به اینجا برسانیم اما باز هم تاکید می‌کنم باشگاه‌ها برای اعتلای پرچم ایران باید کمک کنند تا بتوانیم لبخند را بر لبان مردم بیاوریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ