رئیس پژوهشگاه رویان عنوان کرد:

گسترش تعاملات بین المللی فناوران داخلی و خارجی

اقتصاد ایران: رئیس پژوهشگاه رویان گفت: از دلایل موفقیت پژوهشگاه رویان، برقراری تعاملات بین المللی بین فناوران داخلی و خارجی بوده است که امروز شاهد بررسی و به کارگیری علوم جدید مثل هوش مصنوعی در درمان ناباروی هستیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رئیس پژوهشگاه رویان با بیان مطلب گفت: پژوهشگاه رویان به عنوان نماینده‌ای از کشور ایران با برگزاری این رویداد علمی (ششمین جایزه دکتر کاظمی، بیستمین کنگره بین المللی فناوری سلول‌های بنیادی رویان و بیست و پنجمین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل) در زمینه‌های پزشکی، تولید مثل و سلول‌های بنیادی همچنین با به کار گیری روش‌های پیشرفته زیست فناوری مانند همانند سازی جانوری، تاکنون گام بزرگی در راستای اعتلای نام ایران و کسب جایگاهی قابل قبول در سطح بین المللی برداشته است.

عبدالحسین شاهوردی افزود: یکی از فعالیت‌های شاخص جشنواره تحقیقاتی بین المللی رویان ، اعطای جایزه دکتر کاظمی به محققات برجسته، صاحب نظر و تاثیر گذار در حوزه زیست شناسی است، این جایزه با همکاری پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون به ۵ محقق برجسته از کشور‌های آمریکا، آلمان، هلند و ایتالیا اعطا شده است و امسال شاهد اعطای ششیمین دوره آن هستیم که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

وی گفت: در ۲۵ سال برنامه علمی، جایگاه خوبی را برای معرفی توانمندی علمی فناوران ایرانی در سطح بین المللی برداشتیم و تعاملات داخلی و بین المللی بین فناوران ایرانی و سایر فناوران در سطح جهان شکل گرفته است.

شاهوردی ضمن تاکید بر توسعه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در بخش موضوعات بین رشته‌ای افزود: در این دوره از همایش به موضوعات بین رشته‌ای پرداخته شده است تا روند درمانی بیماران تسریع شود.

وی به هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: امروزه از طریق هوش مصنوعی می‌توانیم اطلاعات زیادی از بیماران دریافت کنیم و هوش مصنوعی می‌تواند پیش بینی وضعیت بیماران و روند درمانی آنها را پیش بینی کند و این تبادل اطلاعات بین محققان ایرانی و خارجی در این همایش شکل می‌گیرد.

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: هم اکنون باید در حوزه رشته‌های بین رشته‌ای به ویژه مهندسی بافت و کمک به زوجین نابارور فعال باشیم چنانچه در این زمینه از کنگره ژنتیک زوجین و سایر بیماری‌هایی که کیفیت زندگی خانم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهدو همچنین استفاده از هوش مصنوعی در راستای تولد نوزاد سالم بحث و تبادل نظر می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ