«ایران» کشور قدرتمند منطقه از لحاظ امکانات تسلیحاتی است

اقتصاد ایران: بررسی قدرت بازدارندگی حزب الله لبنان و پاسخ حساب شده این حزب به تل آویو با هدف عدم ورود به جنگ فراگیر از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: عملیات روز اربعین حزب الله لبنان علیه اهداف حساس و حیاتی رژیم صهیونیستی نشان داد که این کشور به برکت حضور حزب الله دارای قدرت بازدارندگی در برابر تل آویو است.

ایران، کشور قدرتمند منطقه از لحاظ امکانات تسلیحاتی

روزنامه رأی الیوم در گزارشی در خصوص محور مقاومت نوشت: می‌توان گفت کشوری که قدرت بازدارندگی ندارد و آن را همواره تقویت و به روز رسانی نمی‌کند نمی‌تواند از حاکمیت خود دفاع کند و در نهایت مجبور می‌شود در برابر امپریالیسم وحشی مانند یک برده یا مستعمره عمل کند. نکته جالب آنکه لبنان به عنوان یکی از ضعیف‌ترین کشورهای عربی جزو معدود کشورهایی در جهان به شمار می‌رود که به دشمن صهیونیستی و استکبار جهانی حمله کرده چرا که قدرت حزب الله در این کشور وجود دارد. سوریه نیز با وجود صرف ده‌ها میلیارد دلار برای ساقط کردن نظام این کشور همچنان پر قدرت ایستاده چرا که آنها جزو محور مقاومت هستند. بعد از جنگ عراق علیه ایران، عملکرد این کشور باعث شد ایران به عنوان یک کشور منطقه‌ای پرقدرت دسته بندی شود که به شدت از لحاظ امکانات تسلیحاتی روی آن حساب می‌شود.

ایران، کشور قدرتمند منطقه از لحاظ امکانات تسلیحاتی

روزنامه القدس العربی به اختلافات ادامه دار میان مقامات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: بنی گانتس رئیس حزب اتحاد ملی در رژیم صهیونیستی، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم را عامل ایجاد اختلافات و درگیری‌ها دانسته است چرا که وی به تازگی در سخنانی گستاخانه خواهان ساخت کنیسه یهودیان در مسجد الاقصی شده است. علاوه بر این، بن گویر با گالی بهاراوا میارا مشاور کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص عدم ترفیع افسر پلیسی که به سمت معترضان صهیونیست بمب پرتاب کرده درگیری دارد. این در حالی است که نتانیاهو بسیار ضعیف‌تر از آن است که بتواند آتش این اختلافات داخلی را خاموش کند.

ایران، کشور قدرتمند منطقه از لحاظ امکانات تسلیحاتی

روزنامه الاخبار درباره مذاکرات آتش بس غزه نوشت: منابع آگاه اعلام کرده‌اند که تل آویو بر سر چند موضوع در این مذاکرات اصرار دارد. صهیونیست‌ها معتقدند که نمی‌توانند محور فیلادلفیا را کاملاً تخلیه کنند و باید یک دیوار آهنین زیر زمینی در مناطق مرزی با مصر ایجاد شود. آنها گذرگاه رفح را نیز شریان اصلی جنبش حماس دانسته و خواهان به دست گرفتن کنترل آن هستند. این در حالی است که گذرگاه رفح معبر اصلی ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه به شمار می‌رود. تل آویو همچنین به محور نتساریم به عنوان یک منطقه امنیتی نگاه می‌کنند تا هر زمان که خواستند بتوانند به راحتی در این منطقه عملیات انجام دهند. این در حالی است که صهیونیست‌ها به نیروهای سازمان ملل برای فعالیت در نوار غزه مجوز نمی‌دهند.

ایران، کشور قدرتمند منطقه از لحاظ امکانات تسلیحاتی

روزنامه سوری الثوره در خصوص غزه نوشت: آمار منتشر شده از تعداد شهدا در نوار غزه تنها اعداد صرف نیستند بلکه بیانگر انسان‌هایی هستند که روزی زندگی می‌کردند و رؤیاهایی داشتند. این آمارها چهره تروریستی رژیم صهیونیستی را رسوا می‌کند و بیانگر نفاق کشورهای غربی است که در محافل بین المللی برای فلسطینی‌ها اشک تمساح می‌ریزند اما بر روی جنایات اشغالگران چشم می‌بندند. حتی اگر اعلام شود که صهیونیست در نوار غزه دست به جنایات جنگی یا نسل کشی زده‌اند باز هم حق مطلب ادا نمی‌شود. آنها نه تنها فلسطینی‌ها را به شهادت می‌رسانند بلکه اعضای بدن آنها را نیز سلاخی می‌کنند.

ایران، کشور قدرتمند منطقه از لحاظ امکانات تسلیحاتی

روزنامه سوری الوطن در خصوص عملیات حزب الله نوشت: حزب الله لبنان با عملیات روز اربعین و هدف قرار دادن اهداف جاسوسی در اراضی اشغالی نشان داد به دنبال جنگ فراگیر نیست اما در عین حال نمی‌خواهد به حد و حدود از پیش تعیین شده با دشمن صهیونیستی که از سوی تل آویو نقض شده پایبند باشد. حزب الله نشان داد که جبهه شمالی اراضی اشغالی همچنان مشتعل بوده و راهی جز توقف جنگ در نوار غزه برای خاموش کردن آن وجود ندارد. عملیات روز اربعین ثابت کرد که حزب الله هر چقدر هم که تحت فشار قرار بگیرد مواضع خود را تغییر نمی‌دهد.

ایران، کشور قدرتمند منطقه از لحاظ امکانات تسلیحاتی

روزنامه المراقب العراقی در گزارشی نوشت: مراسم میلیونی اربعین علاوه بر برکات مذهبی که دارد باعث فعال شدن گردشگری دینی در عراق به ویژه در کربلای معلی، نجف اشرف و دیگر شهرها می‌شود. کارشناسان امر بر این باورند که دولت عراق باید تسهیلات ویژه ای برای ساخت محل‌های اسکان زوار در شهرهای مذهبی این کشور در کنار بهبود بخش حمل و نقل و ساخت هتل‌های جدید ارائه دهد. آنها بر این نکته تاکید دارند که تعداد زوار هر ساله در حال افزایش است و به همین دلیل زیرساخت‌های عراق باید بهبود پیدا کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ