تاکید وزیر آلمانی بر لزوم افزایش اختیارات نهادهای امنیتی

اقتصاد ایران: وزیر خارجه آلمان با توجه به حمله تروریستی اخیر که منجر به کشته شدن ۳ نفر شد بر لزوم اعطای اختیارات بیشتر به نهادهای امنیتی کشورش تاکید کرده و آن را ضروری دانست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "اشتوتگارتر ناخریشتن"، پس از حمله تروریستی اخیر در شهر سولینگن، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان بر لزوم اعطای اختیارات بیشتر به نهادهای امنیتی کشورش تاکید کرده و آن را ضروری دانست. این مقام آلمانی خواستار آن شد که به مقامات امنیتی امکانات بیشتری برای کسب اطلاعات داده شود.

بائربوک، در این باره در گفتگو با یک رسانه آلمانی تاکید کرد که باید از خود بپرسید که چگونه مقامات امنیتی می توانند در دوران رسانه های اجتماعی و ارتباطات راه دور "اطلاعات را به دست آورند" تا آشکارا واضح شود که برای بدترین جنایات آماده شده‌اند. با این حال وی درباره جزئیات این مسئله اظهار نظر نکرد.

البته این موضوع در ائتلاف دولتی آلمان موسوم به ائتلاف چراغ راهنمایی مسئله ای بحث برانگیز است. در حالی که نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در حال برنامه ریزی برای گسترش اختیارات اداره پلیس جنایی فدرال برای جستجوی آپارتمان یا حفظ اطلاعات آدرس های IP است. اما حزب لیبرال دموکرات در دولت ائتلافی این طرح ها را رد می کند.

پس از حمله تروریستی اخیر در زولینگن که احتمالاً توسط یکی از حامیان سوری داعش انجام شده است، همچنین بحث ها در مورد تسریع و تداوم بیشتر در اخراج پناهجویان و گسترش امکانات برای این امر نیز شکل گرفته است. بائربوک در این باره گفت که باید بیشتر در این باره صحبت کنیم.

در مورد سوریه و افغانستان، بائربوک این گونه استدلال کرد که اخراج به این کشورها قبلاً در موارد جداگانه امکان پذیر بود. او گفت: در برخی موارد این امکان وجود دارد.

حمله تروریستی اخیر با چاقو در شهر زولینگن آلمان که منجر به 3 کشته و تعدادی زخمی شد بار دیگر بحث‌های سیاسی و امنیتی در این کشور را داغ کرده و درخواست‌ها برای تقویت ساختارهای امنیتی و فشار بیشتر بر مهاجران را تشدید کرده است.

پس از حمله مرگبار با چاقو در سولینگن آلمان درخواست ها برای تشدید قوانین اخراج علیه پناهجویان و قوانین سختگیرانه حمل اسلحه در این کشور بلندتر شده است.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور فدرال آلمان نیز از طرح محافظت بهتر در برابر حملات تروریستی دفاع کرده است.. وی در واکنش به این حمله تروریستی خواستار پرسنل بیشتر برای نهادهای امنیتی شده و در عین حال تاکید کرد که اما در صورت تهدید تروریستی، برای مثال، گسترش اختیارات اداره پلیس جنایی فدرال آلمان نیز قابل تصور است.

به این ترتیب پس از حمله مرگبار با چاقو در زولینگن، درخواست ها برای اقدامات سیاسی علیه اعمال خشونت آمیز، به ویژه از سوی پناهندگان، همچنان ادامه دارد. تمرکز از یک سو بر تشدید قوانین اسلحه و اختیارات بیشتر برای نیروهای امنیتی و قوه قضاییه و از سوی دیگر بر تشدید سیاست مهاجرت تا بسته شدن مرزها برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی است.

تعداد حملات با چاقو در آلمان اخیراً به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در سال گذشته، پلیس 8951 مورد آسیب بدنی خطرناک و جدی را ثبت کرده است که در آن از چاقو برای جراحت یا تهدید به انجام آن استفاده شده است که در مقایسه با سال قبل تقریباً 9.7 درصد افزایش داشته است. 10.9 درصد از کل جرایم سرقت ثبت شده در سال 2023 حمله با چاقو بوده است.

وزارت کشور آلمان هم با توجه به حمله تروریستی اخیر با چاقو از ایالات آلمان خواست روند اخراج پناهجویان رد شده را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

صدراعظم آلمان همچنین در جدیدترین اظهارات خود در واکنش به حمله تروریستی اخیر در کشورش اعلام کرد که می خواهد کنترل های موجود در مرزهای چند کشور همسایه را تا زمانی که ممکن است حفظ کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ