با درگاه‌های بانکی متخلف در حوزه پرداخت جرایم رانندگی برخورد می‌شود

اقتصاد ایران: پرداخت خلافی خودرو یکی از دغدغه‌های مهم مالکان خودروها به‌خصوص کسانی است که اقدام به خرید و فروش می‌کنند. پلیس راهور دراین باره هشدارها و نکته‌های مهمی را بیان کرده است که در ادامه برخی از این موارد را می‌خوانید. 

هره‌مندی بیشتر مراکز تعویض پلاک از فناورهای نوین

رئیس پلیس راهور فراجا از صدور دستور برای برخورد و انسداد درگاه‌های بانکی متخلف در پرداخت جرایم رانندگی خبر داد و اعلام کرد به زودی مقدمات تحول در امر نقل و انتقال خودرو برنامه‌ریزی می‌شود و مراکز تعویض پلاک از فناورهای نوین بهره بیشتری خواهند برد.

سردار سیدتیمور حسینی در این باره گفت: در یکی از مراکز شماره‌گذاری مشغول انجام امور اداری هستید و مشاهده می‌کنید ارباب رجوعی مکدر و ناراحت است. کنجکاو می‌شوید که علت چیست و او بیان می‌کند جریمه‌ها را به صورت اینترنتی و از طریق درگاه‌های موجود بانکی پرداخت کرده است و حالا که خودرو را فروخته و خریدار باید پلاک بزند، تعدادی از جریمه‌ها پاک نشده‌اند و دوباره باید پرداخت شوند.

به او پیشنهاد می‌کنید که اعتراض کند اما این فرد پاسخ می‌دهد چند صد میلیون تومان پولش گیر است و نمی‌خواهد معامله به‌هم بخورد و ضرر و زیان بدهد و به همین خاطر دوباره این جریمه‌ها را پرداخت می‌کند.

وی در ادامه گفت: حتما باید از خودمان سوال کنیم که در عصر فناوری‌های نوین چرا این معضل حل نمی‌شود؟ مشکل از آنجا شروع می‌شود که متاسفانه درگاه‌های پرداخت غیرمستقیم یا واسط در دنیای تجارت الکترونیک افزایش پیدا کرده و با تبلیغات فراوان و فریب، خریداران خدمات و کالاها را به سمت خود جذب می‌کنند که البته تا اینجای کار فاقد اشکال قانونی است اما مشکل اینجاست که تعدادی از این درگاه‌ها از تاخیر در پرداخت و واریز پول پرداخت‌شده از سوی خریداران خدمات به مرجع خواهان، از سود رسوب منابع مالی بهره می‌برند و این خلاف آشکار و قابل اثبات است.

هرچند قصد ندارم سهم قصور و تقصیر سازمان‌های دولتی از جمله خود ما هم پنهان بماند و باید برای رفع مشکل اقدام شود. به علت حفظ امنیت شبکه به‌خصوص در سازمان‌های نظامی، انتظامی و امنیتی، شرکت‌ها مجبور به رعایت پروتکل‌هایی هستند که در تعامل با شرکت‌های خصوصی این مساله کمتر مطرح است و این تاخیرها به حداقل می‌رسد.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: هرچند بارها بیان شده است که درآمد حاصل از جرایم تخلفات رانندگی به حساب خزانه واریز می‌شود، ولی اجرائیات راهور و امور مالی و ذیحسابی فراجا باید پیگیر اصلاح روش ارتباط با سامانه‌های خود و تسهیل امور مردم و شرکت‌ها باشند. فعلا برای شروع دستور دادم با درگاه‌های بانکی متخلف طبق قانون و آیین‌نامه برخورد و کاربری‌های آنها مسدود شود تا مقدمات تحول در امر نقل و انتقال آسان‌تر شود و مراکز تعویض پلاک از فناوری‌های نوین بهره بیشتری ببرند.

هشدار نسبت‌به پرداخت خلافی خودرو در سامانه‌های متفرقه

چندی پیش رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا نیز نسبت به پرداخت خلافی خودرو از درگاه‌های متفرقه هشدار داد و درگاه‌های رسمی و مورد تایید پلیس را اعلام کرد. سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌پور درباره شرایط و نحوه پرداخت خلافی خودروها اظهار کرد: همواره به هموطنان توصیه کردیم از پرداخت خلافی خودرو از طریق نرم‌افزارهایی که مورد تایید پلیس نیست، خودداری کنند تا از مشکلات بعدی برای دریافت خدمات پیشگیری شود.

هم اکنون افرادی که از طریق سایت‌ها و نرم‌افزارهای متفرقه نسبت‌به پرداخت خلافی خودرو اقدام کرده‌اند، با توجه به قطع بودن ارتباط سیستمی پلیس راهور با این نرم‌افزارها دچار مشکل شده‌اند.

در واقع در این روش پرداخت خلافی به درستی انجام نمی‌پذیرد و مردم در مراجعاتی که برای دریافت خدمات دارند به مشکل برمی‌خورند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا با اشاره به نحوه درست پرداخت خلافی خودرو گفت: در حال حاضر هموطنان می‌توانند به صورت حضوری از طریق درگاه‌های بانک ملی، کشاورزی، سینا، مهر، پاسارگاد، پارسینا و مراجعه به پلیس راهور محل سکونت خود یا دفاتر پلیس +10 نسبت به استعلام و پرداخت خلافی خودرو که هم به صورت موردی هم به صورت کلی امکان‌پذیر است، اقدام کنند.

ابراهیم‌پور تصریح کرد: ما این امکان را برای مالکان وسایل نقلیه فراهم کردیم که موقع استعلام تخلفات رانندگی، ریز تخلفات را جداگانه و با شناسه قبض و پرداخت به تفکیک مشاهده کنند تا بتوانند به صورت موردی یا کلی نسبت به پرداخت خلافی خودرو اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بهترین روش استعلام و پرداخت خودرو به صورت غیرحضوری است، افزود: هممیهنان به صورت غیرحضوری نیز می توانند از طریق اپلیکیشن‌های پلیس من، آپ، تاپ، وب‌سرویس راهور ۱۲۰ ، ارسال شماره پلاک و vin خودرو به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰ نسبت به استعلام و پرداخت خلافی خودرویشان به صورت موردی یا کلی اقدام کنند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا درخصوص ارسال پیامک تجمیع تخلفات رانندگی به مالکان وسایل نقلیه، نیز گفت:‌ به استناد ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مکلف هستیم که سالی یک‌بار، جمع مبلغ تخلفات رانندگی را برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق پیامک به اطلاع مالکان وسایل نقلیه برسانیم.

وی اضافه کرد: اخیرا برخی شهروندان از طریق یک سری اپلیکیشن‌های غیرمجاز نسبت به پرداخت خلافی خودرو خود اقدام کرده‌اند اما پس از گذشت چند روز همچنان خودرو آن‌ها خلافی داشته و امکان دسترسی آن‌ها به خدمات مختلفی همچون خدمات ارائه‌شده در مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری وجود نداشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ