تلاش نخست وزیر انگلیس برای بهبود مناسبات با اتحادیه اروپا

اقتصاد ایران: نخست وزیر انگلیس که خواهان بهبود روابط با اروپا پس از برگزیت است در همین راستا در اولین سفر اروپایی خود بعد از عهده داری قدرت امروز به آلمان سفر می‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" در مطلبی نوشت: کی‌یر استارمر، نخست وزیر جدید بریتانیا، خواهان بهبود روابط با اروپا پس از برگزیت است. در همین راستا وی تنها پس از حدود دو ماه در سمت نخست وزیری خود، امروز ( چهارشنبه) به برلین سفر می کند.

استارمر درباره سفر خود گفت: ما فرصتی منحصر به فرد برای تغییر شکل روابط خود با اروپا داریم. روابط گسسته دولت قبل باید ترمیم شود.

"اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان می خواهد استارمر را در مقابل ساختمان صدراعظم در برلین با افتخارات نظامی پذیرایی کند. پس از گفتگو، یک کنفرانس مطبوعاتی (حوالی ساعت 12 بعد از ظهر) برنامه ریزی شده است. حزب کارگر سوسیال دموکرات استارمر از ابتدای ژوئیه در بریتانیا قدرت را در دست گرفته و جایگزین دولت قدیمی محافظه کار به رهبری ریشی سوناک شده است.

استارمر البته اعلام کرده که نمی خواهد خروج کشورش از اتحادیه اروپا را معکوس کند، اما امیدوار است روابط بهتری با این اتحادیه داشته باشد. داونینگ استریت اعلام کرد که استارمر مذاکراتی را با شولتز درباره یک توافق دوجانبه برای تقویت اقتصاد، دفاع و همکاری در برابر مهاجرت غیرقانونی آغاز خواهد کرد.

این دو سیاستمدار که به یک خانواده حزب اروپایی تعلق دارند، پس از روی کار آمدن استارمر در پنجم ژوئیه، در نشست سران ناتو در واشنگتن و در نشست اروپایی در جنوب انگلیس با یکدیگر ملاقات کردند. این سفر هم باید برای ایجاد پویایی جدید به روابط آلمان و بریتانیا استفاده شود.

استارمر در طول سفر خود به آلمان همچنین می خواهد با روسای گروه فناوری انرژی زیمنس انرژی و شرکت دفاعی راین متال ملاقات کند. او سپس باید به فرانسه سفر کند. بریتانیا در سال 2020 اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما، مانند آلمان، به تشکل های ناتو، G7 و G20 از مهمترین قدرت های اقتصادی جهان تعلق دارد.

نخست وزیر انگلیس در آستانه این سفر در سخنانی با اعتراف به وضعیت اسفناک بودجه ای و مالی کشورش ضمن اینکه دولت محافظه کار را مسئول این شرایط اعلام کرد انگلیسی ها را برای مواجه شدن با دوران سخت آماده کرد.

استارمر، نخست وزیر جدید انگلیس از حزب کارگر در یک سخنرانی کلیدی و مهم، حزب محافظه‌کار را عامل بدبختی اقتصادی و اجتماعی معرفی کرده و اعلام کرد که بودجه جدید حاوی تصمیمات "دردناک" خواهد بود.

به این ترتیب نخست وزیر انگلیس مردم کشورش را با توجه به بحث بودجه، برای روزهای سخت آماده کرده است. نخست وزیر انگلیس در این باره گفت که اوضاع بدتر از آن چیزی است که کسی تصورش را می کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ