ابوظبی پس از بازداشت دوروف، پرونده خرید ۸۰ جنگنده را می‌بندد!

اقتصاد ایران: براساس گزارش‌ها، به‌دنبال بازداشت مدیرعامل «تلگرام» در فرانسه، امارات متحده عربی که به وی تابعیت اعطا کرده، قرارداد خرید ۸۰ فروند جنگنده از پاریس را تعلیق کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فِرست‌پست، به‌دنبال بازداشت «پاول دوروف» مدیرعامل تلگرام در فرانسه، ابوظبی توافق خرید ۸۰ فروند جنگنده از پاریس را تعلیق کرده است.

دوروف اوایل هفته جاری در فرانسه و در جریان تحقیقات مرتبط با پیام‌رسان تلگرام بازداشت شد. گفته می‌شود که این پرونده به عدم توجه تلگرام به درخواست‌ها برای بررسی فعالیت‌های غیرقانونی از جمله قاچاق سلاح و انتشار محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان مربوط است. دوروف متولد روسیه است و تابعیت دوگانه فرانسوی-اماراتی دارد.

تارنمای Avia.pro در گزارشی مدعی شد که امارات متحده عربی به بازداشت دوروف واکنش تندی نشان داده و در پاسخ به این اقدام فرانسه، توافق خرید ۸۰ فروند جنگنده «رافائل» را از این کشور به حالت تعلیق درآورده است.

به نوشته این رسانه، توافق مذکور با توجه به تمدید بازداشت دوروف در فرانسه، حالا به شدت در معرض خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه امارات متحده عربی پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرد که از نزدیک پرونده دوروف را پیگیری می‌کند و از دولت فرانسه خواست تا تمام خدمات کنسولی را بلافاصله برای وی مهیا کند.

این رسانه همچنین مدعی شد که احتمالاً تعلیق کامل همکاری نظامی-فنی پاریس و ابوظبی به‌دلیل بازداشت دوروف نیز وجود دارد.

آسوشیتدپرس پیش‌تر نوشته بود که دوروف تا امروز در بازداشت خواهد ماند و سپس دادگاه درباره متهم کردن یا آزاد کردن وی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دستگیری دوروف در فرانسه ابهاماتی را در زمینه میزان مسئولیت مدیران درباره محتوای قابل انتشار در پلتفرم‌شان ایجاد کرده است. پیش از این تلگرام با انتشار پستی اعلام کرده بود که این پلتفرم از قوانین اتحادیه اروپا پیروی می‌کند و مسئول دانستن مالک یک پلتفرم به دلیل سوءاستفاده کاربران از آن، غیرمنطقی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ