منتظرشگفتی درانتخابی جام‌جهانی باشید/ایران وازبکستان صعود می‌کنند

اقتصاد ایران: سردبیر سایت «چمپیونات» آسیا با اشاره به رویارویی های اخیر تیم ملی فوتبال ایران با ازبکستان گفت: این تجربه کار را برای هر دو تیم سخت می کند اما من فکر می کنم اتفاق مثبتی رخ دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با تیم‌های امارات، قرقیزستان، ازبکستان، کره شمالی و قطر بازی خواهد کرد. صعود مستقیم دو تیم به جام جهانی به همراه صعود تیم سوم به مرحله نهایی انتخابی باعث شده تا کارشناسان فوتبال کشور قرعه راحتی را برای امیر قلعه نویی توصیف کنند.

این در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران در دو دیدار اخیر خود مقابل ازبکستان در مرحله قبلی تن به تساوی داد تا شاگردان «سرکو کاتانچ» نشان دهند عزم جدی خود را برای صعود به جام جهانی و تاریخ سازی جزم کرده اند.

«نظرواله سعداله اف» سردبیر سایت معتبر Champioanat asia در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به تاریخچه تقابل تیم‌های ملی ایران و ازبکستان درباره سایر بازی‌های این گروه و احتمال بروز شگفتی در مسیر صعود صحبت کرد:

منتظرشگفتی درانتخابی جام‌جهانی باشید/ایران وازبکستان صعود می‌کنند

پرواز کمتر یعنی قرعه عالی!

سردبیر سایت «چمپیونات آسیا» تحلیل متفاوتی از قرعه تیم ملی ازبکستان در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ داشت. او در این باره به خبرنگار مهر گفت: به نظرم قرعه ازبکستان بسیار ایده آل است. همه کشورهای رقیب به هم نزدیک هستند، ما کمتر پرواز خواهیم کرد، این برای بازیکنان فوتبال بسیار مهم است. وقتی کمتر مسافت پروازی دارید معمولا مسافت از سطح دریا هم یکسان است. نمی‌خواهد برنامه ریزی خیلی متفاوتی داشته باشید تا تیم در اردوهای طولانی مدت و سنگین باشد.

سعداله اف با اشاره به تأثیر مستقیم ریکاوری در نتیجه گیری تیم‌های ملی در مسیر صعود مستقیم به جام جهانی یادآور شد: تصور کنید ایران پس از قرقیزستان باید به ژاپن یا چین می‌رفت. قطعا اوضاع برای این تیم متفاوت می‌شد. حالا ایران پرواز خیلی کوتاهی به امارات خواهد داشت تا با استفاده از فرصت کافی برای ریکاوری بتواند آمادگی خود را به رخ بکشد. پرواز کوتاه و کمتر یعنی قرعه عالی است.

ایران همیشه رقیب خیلی جدی است

او در خصوص رویارویی ازبک‌ها با تیم ملی ایران برای چندمین بار متوالی در یک سال اخیر تاکید کرد: ایران برای یک قاره قابل احترام است. این تیم به قدری قدرتمند است که در خیلی از کشورها هم طرفدار دارد. آنها همیشه توانایی بالایی دارند. رقیب همیشگی یعنی شرایط همیشه بهتر دارد.

تجربه کار تقابل را سخت می‌کند

کارشناس فوتبال آسیا افزود: ازبکستان حالا قدرتمند است. همه چشم‌های فوتبالی‌ها به این تیم است. خیلی خوشبین هستیم بتوانیم از مسیر سخت صعود به جام جهانی همراه با ایران عبور کنیم. من مطمئنم تجربه‌های اخیر بازی‌های رودروری دو تیم حالا می‌تواند پیش بینی نتیجه را سخت‌تر کند.

قطر قهرمان آسیاست ولی…

سعداله اف درباره سایر حریفان ایران و ازبکستان در گروه A تاکید کرد: قطر قهرمان آسیا شده پس قابل احترام است. دو قهرمانی متوالی باعث می‌شود تا احترام ویژه ای برای آنها قائل بود. من احساس می‌کنم تیمی که قدرتمند است ایران خواهد بود. البته شک نکنید شگفتی‌های زیادی را شاهد خواهیم بود که شاید همه چیز را تحت تأثیر قرار دهد اما من با نهایت احترام به قطر معتقدم ازبکستان می‌تواند آنها را شکست دهد.

منتظرشگفتی درانتخابی جام‌جهانی باشید/ایران وازبکستان صعود می‌کنند

مشکل اصلی قرقیزستان است

سردبیر چمپیونات آسیا درباره حضور قرقیزستان در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: آنها همسایه ما هستند اما مشکل اصلی در ورزشگاه آنهاست. باید چمن خیلی خوبی داشته باشند تا بتوانیم نتیجه بگیریم. بازی در قرقیزستان برای همه سخت است.

افغانستان در کافا شوکه کننده بود

سعداله اف با اشاره به سرمایه گذاری ازبک ها در رشد و پرورش تیم‌های پایه گفت: بازی‌های زیر ۲۰ سال و ۱۷ سال کافا را دیدم. جوانان ایران خیلی خوب بودند. من فکر می‌کنم آنها نسل بعدی فوتبال ایران را خواهند داشت اما درباره ۱۷ سال‌ها باید بگویم با قهرمانی افغانستان واقعا شوکه شدم. آنها نشان دادند می‌توانند حرف‌های خود را در فوتبال آسیا آغاز کنند.

سه نماینده فوق العاده در فوتبال ایران داریم

سردبیر چمپیونات از شناخت بیشتر فوتبال ازبکستان با توجه به حضور اوستون ارونوف در پرسپولیس، جلال الدین ماشاریپوف در استقلال و یوسوپوف دروازه بان تیم ملی ازبکستان در فولاد خوزستان صحبت کرد و گفت: همه ما مسابقات ماشاریپوف و اورونوف را دنبال می‌کنیم. به تازگی دروازه بان اوتیکیر یوسوپوف به آنها پیوست. او تنها دروازه بانی شد که در دو دوره ابتدایی مسابقات قهرمانی ایران گلی را از دست نداد. هواداران و خبرنگاران ازبکستان از هر گل، پاس گل و سیو فوتبالیست‌های ما خوشحال هستند.

او افزود: فوتبال ایران حالا نزدیکی بیشتری با ازبکستان دارد و فکر می‌کنم همین موضوع کار را برای هر دو کشور در تقابل با هم سخت ولی کری‌های همیشگی را ایجاد می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ