اعتراض روزنامه نگاران تونسی به محدودیت‌ های رسانه‌ای

اقتصاد ایران: روزنامه نگاران تونسی در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده در خصوص پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور در مقابل ساختمان کمیته مستقل انتخابات تونس تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،انتخابات ریاست جمهوری تونس اواسط مهر ماه آینده برگزار می‌شود و در آن سه نامزد با یکدیگر رقابت خواهند کرد که « قیس سعید» رئیس جمهور کنونی یکی از آنان است.

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که تنش سیاسی در تونس گسترش یافته است. احزاب سیاسی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فضای غیر شفاف ابراز نگرانی کرده و جریان‌های سیاسی معارض در نظر دارند این انتخابات را تحریم کنند.

روزنامه نگاران تونسی در مقابل ساختمان کمیته مستقل انتخابات تجمع کردند و در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده از سوی این کمیته در خصوص پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری آینده شعار سردادند.

این تجمع که به دعوت انجمن روزنامه نگاران تونس برگزار شد، شرکت کنندگان در آن شعارهایی در حمایت از مطبوعات آزاد سر دادند.

روزنامه نگاران تونس دست نوشته‌هایی با خود حمل می‌کردند که بر روی آنها نوشته شده بود« در زندان‌ها به روی روزنامه نگاران باز است» « روزنامه نگاری جرم نیست» « روزنامه نگاران را تحت فشار قرار ندهید» « آزادی عمل روزنامه نگاران سلب نکنید»

به گزارش خبرگزاری آناتولی « زیاد دبار» رئیس انجمن روزنامه نگاران تونس درباره علت تجمع در مقابل ساختمان  کمیته مستقل انتخابات گفت: هرکار روزنامه نگاری که شامل انتقاد از کمیته یا عملکرد و مدیریت روند انتخابات باشد به عنوان تشویش افکار عمومی و انتشار اخبار کذب تلقی شده و روزنامه نگار زندانی می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته مستقل انتخابات تمام دستاوردهای مربوط به حمایت از آزادی مطبوعات را خدشه دار کرده‌ است ، اظهار داشت: این شروع اعتراضات است و روند آن افزایشی خواهد بود ، هر مرجع سیاسی که بخواهد صبر ما را محک بزند ما حاضریم.

رئیس انجمن روزنامه نگاران تونس گفت: کمیته مستقل انتخابات می‌خواهد ما انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کنیم اما انجمن چنین کاری را نخواهد کرد بلکه ما از روزنامه نگاران می‌خواهیم فعالیت خود را در پوشش اخبار و تحولات انتخابات افزایش دهند و  مطالب آنچنان که هست به دست مردم برسد.

وی تصریح کرد: ما در این راه هیچ ترس و بیمی نداریم و در مقابل فشارهای کمیته مستقل انتخابات سر تسلیم فرود نمی آوریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ