امیرحسین سمیعی موسیقی سریال "هشت پا" را می‌سازد

اقتصاد ایران: سریال "هشت پا" که بازیگران شناخته شده‌ی بسیاری دارد از اول مهرماه با موسیقی امیرحسین سمیعی روی آنتن می‌رود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تولید سریال "هشت پا" از سال گذشته آغاز شده و اکنون مراحل نهایی خود را برای روی آنتن رفتن در اوایل مهرماه طی می‌کند.

این سریال ماجرایی جناحی دارد و به طور کلی ساختن موسیقی برای آثاری که داستان‌های جناحی دارند، کاری بسیار پیچیده است.

سمیعی که ساختنِ موسیقی سریال "هشت پا" را برعهده گرفته، در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر برنده جایزه بهترین آهنگسازی موسیقی ارکسترال شد.
سمیعی سال گذشته کنسرت نمایشِ "کلنل" را آهنگسازی کرد که به مدت چهل شب در تالار وحدت به صحنه رفت. همچنین در کارنامه هنری این آهنگساز  ساخت پوئم سمفونی اروند و سمفونی "ساحت حماسه" دیده می‌شود.
او همچنین در کارنامه هنری‌اش ساخت موسیقی متنِ سریال‌ها و فیلم‌های بسیاری را دارد که از این میان می‌توان به ساخت موسیقی فیلم "دم سرد" و "شوآن" اشاره کرد.

موسیقی , امیرحسین سمیعی , سریال ,

در سریال "هشت پا" سعید چنگیزیان در نقش کاراگاهی بازی کرده که در پرونده قتل مردی ثروتمند به متهم اصلی یعنی"سعید" می‌رسد و تلاش می‌کند تا معمای پیچیده و رازآلود این جنایت را کشف کند.

رضا اکبرپور، محمد صادقی، نادر سلیمانی فرد، افسانه چهره آزاد، علی اوسیوند، احمد نجفی، رویا جاویدنیا، ایرج نوذری و محمد فیلی بازیگران پیشکسوت این سریال هستند.

همچنین سودابه بیضایی، مینا وحید، هلیا امامی، علیرضا مهران، ایوب آقاخانی، کمند امیرسلیمانی، علیرضا جلالی تبار، سپند امیرسلیمانی، حمید ابراهیمی، محمدرضا اکبری، محسن بهرامی، نسرین نکیسا، ابوالفضل جمشیدی، مسعود کشاورز و سیامک راشدی در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال "هشت پا" با نویسندگی علی طالب آبادی، تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی احمد معظمی از هفته اول مهرماه سال جاری روی آنتنِ یکی از شبکه‌های سیما می‌رود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ