چین: روابط چین و آمریکا نباید بازی حاصل جمع صفر باشد

اقتصاد ایران: در سایه افزایش تنش‌های سیاسی و اقتصادی میان واشنگتن و پکن، مقامات دو کشور در حال یافتن راهی برای مدیریت این تنش‌ها هستند، سفر مقامات آمریکا به چین و مواضع مقامات چینی نشان دهنده تلاش دو طرف برای کاهش تنش‌هاست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ششمین مجمع تجاری آمریکا و چین که در نیویورک برگزار شد، شیه فنگ، سفیر چین در آمریکا، در طی سخنرانی خود در این مجمع بیان کرد: روابط چین و آمریکا نباید به شکل "بازی حاصل صفر" یا "برد تو و باخت من"  باشد. دو کشور می‌توانند در مسیر رقابت، یکدیگر را به موفقیت برسانند، و در یک جهان پهناور به‌طور مستقل توسعه یافته و به شکوفایی مشترک دست یابند.

شیه فنگ تأکید کرد: 45 سال روابط دیپلماتیک چین و آمریکا نشان داده است، همکاری به نفع دو طرف و مردم آن‌ها بوده و درگیری به ضرر هر دوطرف و حتی کل جهان است. بنابراین همکاری تنها گزینه صحیح و قاعده طلایی در این روابط است. در مواجهه با شرایط و چالش‌های جدید، متهم کردن دیگران و تکیه بر جنگ‌های تجاری، صنعتی یا تکنولوژیکی نیز هیچ برنده‌ای نخواهد داشت. چین و آمریکا باید به حقوق توسعه یکدیگر احترام بگذارند، به اصول منافع متقابل پایبند باشند، و از طریق گفتگو و مذاکره راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه جامعه تجاری نقش مهمی در روابط چین و آمریکا ایفا می‌کند، افزود: دو کشور  باید زمینه‌های همکاری سنتی مانند تجارت و کشاورزی را گسترش داده و نقاط رشد جدیدی در زمینه‌هایی مانند تغییرات اقلیمی و هوش مصنوعی ایجاد کنند تا به نفع هر دو طرف و جهان بیانجامد.

شیه فنگ همچنین به تعاملات اخیر بین جوامع تجاری دو کشور، از جمله بازدید هیئت مدیره شورای ملی تجارت آمریکا و چین از چین و سفر هیئت نمایندگان تجاری چینی به آمریکا، اشاره کرد و این اقدامات را نشان‌دهنده تمایل شدید دو طرف برای تعامل و همکاری دانست.

شیه فنگ در آخر اتاکید کرد: من از کارآفرینان چینی و آمریکایی میخواهم که فرصت‌ها را غنیمت شمرده و به پیشرفت یکدیگر کمک کنند. امیدوارم جامعه تجاری دو کشور با کمک نتایج عملی و همکاری‌های سازنده،زمینه بیشتری برای ثبات و بهبود روابط چین و آمریکا فراهم کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ