حزب‌الله در عید آزادسازی دوم:در خط حمایت از غزه می‌مانیم

اقتصاد ایران: حزب‌الله در سالگرد عید آزادسازی دوم لبنان با اشاره به اینکه رزمندگان مقاومت در کنار ارتش و مردم این کشور یک پیروزی تاریخی مقابل تکفیری‌ها رقم زدند تاکید کرد: مقاومت همچنان به راه خود در مبارزه با متجاوزان و اشغالگران و حمایت از غزه پایبند خواهد ماند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حزب‌الله لبنان در هفتمین سالگرد عید آزادسازی دوم لبنان، با صدور بیانیه‌ای، این عید را که یک پیروزی راهبردی برای ملت، ارتش و مقاومت لبنان در برابر تروریست‌های تکفیری است، به همه لبنانی‌ها تبریک و تهنیت گفت؛ به ویژه مردم منطقه بقاع که فداکاری زیادی در عملیات آزادسازی دوم لبنان انجام داده و به مردم و کشور خود امنیت و ثبات بخشیدند‌.

حزب الله در این بیانیه خود اعلام کرد: سالروز دومین عید آزادسازی لبنان، جایی که خون شهدای رزمندگان ما در جنوب با خون شهدای بقاع عزیز آمیخته شد و معادله طلایی برای دفاع از لبنان را در میدان تثبیت کرد، مناسبتی تاریخی است تا در آن مفهوم وحدت ملی واقعی را در زیباترین تصاویر آن احیا کنیم و بزرگترین درس‌ها را از آن در مقابله با تجاوز و اشغالگری بیاموزیم.

حزب الله افزود: جنگ آزادسازی الجرود که توسط مقاومت و ارتش لبنان و با همکاری ارتش عربی سوریه انجام شد، منجر به پاکسازی لبنان از شر تروریسم گروه‌های تکفیری- تروریستی شد که در زمین فساد و ثبات لبنان و کل منطقه ما را در خدمت پروژه صهیونیستی- آمریکایی تهدید می‌کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سالروز این عید، امسال در سایه نبرد طوفان الاقصی و حماسه قهرمانانه ملت مقاوم فلسطین برگزار می‌شود؛ ملتی که حامی و یاوری جز جبهه‌های پشتیبانی مقاومت ندارند. این جبهه‌ها بزرگترین فداکاری‌ها را در حمایت از غزه و برای پیروزی حق در برابر باطل و متجاوز انجام داده‌اند و بیش از هر زمانی، بر خط و مسیر خود پایبند هستند.

حزب‌الله تاکید کرد: بیست و هشتم آگوست هر سال به عنوان سالگرد عید دوم آزادسازی لبنان، چراغی درخشان از فداکاری‌های بزرگ کاروان‌های شهدای مقاومت اسلامی در لبنان، ارتش کشور ما، ارتش عربی سوریه و فرزندان شریف بقاع است؛ به ویژه خانواده‌های شهدا، و این روز باشکوه در تاریخ کشور و مردم ما جاودانه خواهد ماند.

به گزارش تسنیم، «فجر الجرود» عملیاتی بود که 4 سال بعد از سیطره نظامی گروه تروریستی-تکفیری داعش در منطقه انجام شد؛ جایی که از سال 2013 تروریست‌ها نقاطی را در امتداد مرز سوریه و لبنان یعنی شمال شرق این کشور اشغال کرده بودند. گروه تروریستی جبهه النصره نیز بر قسمت وسیعی از منطقه عرسال مسلط شده بود.

در سال 2017 مقاومت لبنان با همکاری ارتش این کشور عملیاتی را ترتیب دادند تا به موجودیت گروه‌های تروریستی در منطقه ارتفاعات فلیطه و عرسال پایان دهند. عملیات حزب‌الله لبنان در روز 21 جولای 2017 با نام «و إن عدتم عدنا» (اگر شما بازگردید، ما هم بازمی‌گردیم) آغاز شد و ارتش لبنان نیز چند هفته بعد عملیات خود را با عنوان فجر الجرود آغاز کرد تا در روند اخراج تروریست‌ها از لبنان سهیم باشد. در نتیجه این عملیات‌ها، در تاریخ 26 آگوست اراضی لبنان به‌صورت کامل از دست گروه‌های تروریستی پاکسازی شد.

اما این عملیات بزرگ که به آزادسازی اراضی کامل لبنان از شر تکفیری‌ها منجر شد نتیجه یک اقدام نظامی و امنیتی گسترده توسط حزب‌الله از سال 2015 با این شعار بود: « اگر شما برگردید، ما هم برمی‌گردیم».

در نتیجه این عملیات مرزهای لبنان در طول نوار نظامی خود به‌سمت سوریه پاکسازی و ایمن‌سازی شد و تهدیدات امنیتی موجود در محل زندگی لبنانی‌ها در این مناطق به پایان رسید، علاوه بر اینکه این عملیات باعث شد سرنوشت نظامیان و نیروهای امنیتی ربوده‌شده به‌دست گروه‌های تروریستی مشخص شود و پیکر آنان از دست این گروه‌ها نجات پیدا کند. همچنین شکست بزرگ تکفیری‌ها در لبنان موجب تضعیف بیش از پیش گروه‌های تروریستی و در راس آنها داعش در عراق و سوریه و شکست رسمی آنها شد.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله، این پیروزی را عید آزادسازی دوم لبنان نامید.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ