بهره‌برداری و اجرای ۴۹۷ پروژه آب منطقه ای آغاز شد

اقتصاد ایران: ساری- مدیرعامل آب منطقه ای مازندران از بهره برداری و آغاز ۴۹۷ پروژه آب منطقه ای همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر داوودیان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: امسال همزمان با هفته دولت هشت طرح زیرساختی این شرکت به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی چهار طرح عمرانی هم کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: هشت طرح زیرساختی این شرکت که عملیات اجرایی‌شان با مجموع اعتبار ۳۲۲ میلیارد ریال به پایان رسیده در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی هم با پیش‌بینی اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران درباره طرح‌های قابل بهره‌برداری این شرکت به مناسبت هفته دولت گفت: سد انحرافی زلم‌رودبار کیاسر با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، نیروگاه خورشیدی ۱۶۰ کیلووات‌ساعتی با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار، کانال ۱۵۰ متری انتقال آب میانرود با ۴۰ میلیارد ریال هزینه، سازه انتقال آب سرست‌رود بابل با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار، ایستگاه پمپاژ آب‌بندان گلیرد با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ایستگاه پمپاژ قادیمحله بابلسر با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

داوودیان از تکمیل ۲ دیوار حفاظتی ۱۰۰ متری در رودخانه‌های ناپلارود نور و چارز عباس‌آباد نیز خبر داد و اظهار کرد: برای ساخت هر کدام از این دیوارهای حفاظتی ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال عملیات اجرایی چهار پروژه زیرساختی این شرکت نیز با مجموع اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اظهار کرد: کلنگ آغاز عملیات اجرایی سد انحرافی قراخیل قائمشهر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و سد انحرافی سالارکیله گررودبار سوادکوه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در این هفته به زمین زده می‌شود.

داوودیان خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی تعویض لاستیک سد لاستیکی عرب‌خیل جویبار با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و کلنگ‌زنی و آغاز فرآیند تجهیز چاه کوهسارکنده نکا با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال هم از برنامه‌های این شرکت در هفته دولت امسال است.

وی با اشاره به تکمیل ساخت نیروگاه خورشیدی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ساخت این نیروگاه خورشیدی طی چهار ماه و با صرف اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی به پایان رسید. برای اجرای این نیروگاه که توان تولید ۲۵۰ مگاوات برق در سال را دارد، ۷۰۲ متر مربع پنل خورشیدی نصب شد. با اجرای این طرح سالانه از تولید و انتشار بیش از ۱۰۰ تن گاز CO۲ جلوگیری می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ