بازار نقاط کوانتومی در ۲۰۳۱ به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید

اقتصاد ایران: بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، بازار نقاط کوانتومی در جهان با رشد مرکب سالانه ۱۸.۶ درصد، به رقم ۱۹.۹۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۱ خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، رشد تقاضا برای نمایشگرهای حاوی نقاط کوانتومی و افزایش کاربرد نقاط کوانتومی در تصویربرداری زیست‌پزشکی از عوامل مهم افزایش حجم بازار هستند. نمایشگرهای نقاط کوانتومی به دلیل توانایی آنها در تولید رنگ‌های روشن و زنده، کیفیت تصویر برتری را در مقایسه با نمایشگرهای LED ارائه می‌دهند.

این نمایشگرها همچنین انرژی کمتری مصرف می‌کنند و این ویژگی‌ها موجب رشد فروش بالای دستگاه‌های هوشمند و تلویزیون‌های حاوی نقاط کوانتومی شده و در نهایت تقاضا را برای نمایشگرهای نقاط کوانتومی افزایش می‌دهند، به گونه‌ای که بر اساس گزارش‌های منتشر شده بازار نقاط کوانتومی در جهان با رشد مرکب سالانه ۱۸٫۶ درصد، به رقم ۱۹٫۹۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۱ خواهد رسید. این در حالی است که در سال ۲۰۲۴ این بازار تقریبا ۶ میلیارد دلار بوده است.

رشد بازار جهانی نقاط کوانتومی به افزایش پذیرش نقاط کوانتومی در صنعت نمایشگر نسبت داده می‌شود. نقاط کوانتومی نمایشگرهای با کیفیت بهتری را با وضوح بالا و راندمان انرژی بهتر ارائه می‌دهند. آنها در مقایسه با نمایشگرهای سنتی LCD، طیف رنگی گسترده‌تر و مصرف انرژی کمتری را دارند.

افزایش تقاضا برای نمایشگرهای کارآمد از نظر انرژی باعث مقبولیت نمایشگرهای حاوی نقاط کوانتومی می‌شود. علاوه بر این، افزایش تمرکز بر توسعه دستگاه‌های حوزه بهداشت و درمان پیشرفته نیز باعث رشد این بازار می‌شود. از نقاط کوانتومی در توسعه تصویربرداری زیستی، حسگری زیستی، فتودینامیکی و سایر دستگاه‌های پزشکی به دلیل خاصیت نوری و الکترونیکی عالی آنها استفاده می‌شود.

نقاط کوانتومی در حوزه‌های اپتوالکترونیک، قطعات نوری، سلامت، زیست‌پزشکی، زیست‌فناوری، انرژی و امنیت کاربرد دارند. روش‌ها و فرآیندهای مختلفی برای تولید این نقاط وجود دارد که از آن جمله می‌توان به سنتز کلوئیدی، آرایش ویروسی و تولید توده‌ای اشاره کرد. اولین مزیت تمام این روش‌ها آن است که می‌توان با آنها به سادگی و با هزینه کم و کارایی بالا نقاط کوانتومی را تولید کرد.

پیش‌بینی می‌شود که با پیشرفت در حوزه فناوری چاپ و امنیت، بازار نقاط کوانتومی رشد قابل توجهی داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ