برتری اندک ترامپ بر هریس در رویکرد اقتصادی

اقتصاد ایران: نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد دیدگاه دونالد ترامپ درباره اقتصاد و جرم و جنایت، برتری اندکی نسبت به رویکرد کامالا هریس در این باره دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد که دیدگاه دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان درباره اقتصاد و اشتغال مورد حمایت 43 درصد از رای دهندگان قرار گرفته در حالی که 40 درصد دیدگاه هریس در این باره را می پسندند.

این اختلاف اندک بین دو رقیب انتخاباتی درباره این موضوع، بسیار اندک و قابل چشم پوشی است. در نظرسنجی قبلی رویترز در همین باره در ماه جولای، ترامپ برتری 11 درصدی نسبت به هریس داشت.

علاوه بر این، دیدگاه ترامپ و هریس درباره جنایت و فساد در بین رای دهندگان تقریبا از یک میزان حمایت برخوردار است و 40 درصد رای دهندگان از رویکرد آنها در این باره  حمایت می کنند. این در حالی است که در نظرسنجی قبلی رویترز در همین باره در ماه جولای، ترامپ برتری 5 درصدی نسبت به هریس داشت که این امر نیز حاکی از افزایش حمایت ها از هریس است.

از دیگر نتایج این نظرسنجی می توان گفت اقتصاد بزرگترین و پراهمیت ترین موضوع برای 26 درصد رای دهندگان ثبت نام شده است. در حالی که 22 درصد افراط گرایی سیاسی و تهدید علیه دموکراسی را موضوعی مهم و 13 درصد موضوع مهاجرت را مساله ای پراهمیت تلقی می کنند.

بر این اساس، رای دهندگان درباره موضوع افراط گرایی با 42 درصد در مقابل 36 درصد، هریس را به ترامپ ترجیح می دهند در حالی که درباره سیاست های مهاجرتی، 45 درصد رای دهندگان از ترامپ و 37 درصد از هریس حمایت می کنند.

همچنین می توان گفت هیچ یک از نامزدهای انتخابات به شکل وسیع مورد علاقه رای دهندگان نیستند به طوری که 59 درصد دیدگاه نامطلوبی درباره ترامپ و 52 درصد همین دیدگاه را درباره هریس دارند. این در حالی است که در نظرسنجی قبلی، این رقم برای هریس 47 درصد و برای ترامپ 39 درصد بود.  

این در حالی است که نتایج آخرین نظرسنجی ها، حاکی از برتری هریس بر ترامپ است به طوری که براساس نتایج نظرسنجی دانشگاه دیکینسون کامالا هریس با 50 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 43 درصد در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است.

پیشتر نتایج نظرسنجی شبکه ان بی سی از داده های مختلف حاکی نشان داد که کامالا هریس با 49 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 45 درصد محبوبیت، با اختلاف 4 درصدی پیشتاز است.

براساس این نظرسنجی، هریس از زمان معرفی شدن به عنوان نامزد دموکرات ها پس از کناره گیری بایدن، توانسته نظر 81 درصد دموکرات ها را بدست آورد.

این آخرین نظرسنجی است که نتایج آن به نفع کامالا هریس و خبر خوبی برای دموکرات ها بوده است. در حالی که برخی نظریه پردازان سیاسی معتقدند که برای نتیجه گیری درباره انتخابات 5 نوامبر هنوز زود است.

حال باید دید که این رقابت چگونه تحت تاثیر تصمیم طرفداران رابرت کندی قرار می گیرد که اخیرا از رقابت های انتخاباتی به نفع دونالد ترامپ کناره گیری کرده است.  

این در حالی است که نظریه پردازان معتقدند هنوز مشخص نیست که آیا تایید کندی کمکی به ترامپ می کند. ترامپ در حال حاضر در رقابت تنگاتنگی با کامالا هریس قرار دارد.

در حالی که کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024(15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ