حماس: نبرد بزرگ بر سر مسجدالاقصی و بیت المقدس خواهد بود

اقتصاد ایران: رئیس جنبش حماس در کرانه باختری گفت که مردم فلسطین گزینه‌ و چاره‌ای جز مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیست ندارند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «زاهر جبارین» رئیس جنبش حماس در کرانه باختری شامگاه سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که مانع و مشکل اصلی در مذاکرات «بنیامین نتانیاهو» است که قصد دارد در راستای منافع شخصی خود جنگ را به درازا بکشاند.

او به شبکه الجزیره گفت: «مردم فلسطین ثابت کرده‌اند که به تهدیدات صهیونیست‌ها اهمیتی نمی‌دهند، وحدت چیزی است که باید در این مرحله تجسم یابد و  مردم فلسطین در حال شکل‌دهی به این وحدت هستند».

این عالی‌ترین مقام حماس در کرانه باختری با تأکید بر اینکه مردم فلسطین با وجود این حجم از جنایات صهیونیست‌ها امکان تسلیم شدن را ندارند، افزود: « مردم فلسطین پرچم سفید را بالای سر نخواهند برد، آن‌ها حق دارند با هر ابزار و وسیله‌ای در برابر اشغالگران اسرائیلی مقاومت کنند».

فلسطین، صحنه جنگ مذهبی

«زاهر جبارین» تأکید کرد که آنچه اکنون در حال رخ دادن است یک جنگ مذهبی است که به دلیل اقدامات مقامات افراطی اسرائیلی است و نشان می دهد که نبرد بزرگ بر سر مسجد مبارک الاقصی و بیت المقدس خواهد بود.

او در واکنش به سخنان اخیر «ایتامار بن گویر» وزیر امور داخلی رژیم اسرائیل در خصوص ساخت کنیسه در مسجد‌الاقصی نیز گفت:: بن گویر وزیر افراطی صهیونیست بداند که سرنوشت او مانند سرنوشت تمام افراطیونی خواهد بود که به مقدسات ما حمله کردند».

رئیس حماس در کرانه باختری، بخش دیگری از سخنان خود را متوجه تشکیلات خودگردان و سیستم امنیتی آن و جنبش فتح کرد و گفت: «از جنبش فتح و به خصوص سازمان امنیتی در کرانه باختری می‌خواهم تا در حمایت از مردم فلسطین وارد عمل شود».

نتانیاهو مانع توافق می‌شود

«زاهر جبارین» در ارتباط با مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا نیز گفت که شخص «بنیامین نتانیاهو» در راستای منافع شخصی خود خواهان طولانی شدن جنگ است.

او افزود: «مسئولیت عدم توافق در خصوص جنگ ادامه‌دار در غزه بر گردن نتانیاهوی جنایت‌کار است».

این مقام ارشد حماس در پایان تأکید کرد که مردم فلسطین گزینه‌ای جز مقاومت در برابر اشغالگری جنایتکاران صهیونیستی ندارند. او همچنین از علمای اسلام خواست تا به وظیفه خود در دفاع از مسجدالاقصی عمل کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ