تاکید بر تندرستی جسم و روان در کتاب «هشت عادت پنهان ثروتمندان»

اقتصاد ایران: رابین شارما در آخرین اثرش با نام «هشت عادت پنهان ثروتمندان» یا «ثروتی که با پول نمی‌توان خرید» بر تندرستی جسمی و روانی به یکسان تأکید می‌ورزد.

به گزارش خبرنگار مهر، رابین شارما، کارشناس و مشاور در آخرین اثرش با نام «هشت عادت پنهان ثروتمندان» یا «ثروتی که با پول نمی‌توان خرید» که در سال ۲۰۲۴ منتشر شده، با رونمایی از الگوی هشتگانه ثروت موضوعات آشنا مانند تنهایی، خانواده، سلامتی، کار، امنیت مالی، سلامتی و ماجراجویی را از زاویه‌ای تازه واکاوی می‌کند.

این‌کتاب به‌تازگی با ترجمه علی سلامی توسط انتشارات مهکامه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

ساختار «هشت عادت پنهان ثروتمندان» بر محور ۸ عادت کلیدی بنا شده است: رشد، تندرستی، خانواده، پیشه، ثروت، جامعه، ماجراجویی و خدمت. در نظر نویسنده اثر اهمیت والای سلامت، هم در سطح فردی و هم اجتماعی، جای دارد. او بر تندرستی جسمی و روانی تأکید می‌کند؛ دیدگاهی که معتقد است اغلب در ادبیات معاصر خودیاری نادیده گرفته می‌شود.

هر فصل کتاب پیش‌رو، به یک عادت مانند قدردانی، انعطاف‌پذیری و ذهن آگاهی می‌پردازد. برخی از این‌فصول عبارت‌اند از: «رفتار غیر اخلاقی دیگران به شما ربطی ندارد»، «به خاطر داشته باشید که جهان خانواده شماست»، «مانند یک ساموریی نفس بکشید»، «خودتان را به کاهش دوپامین متعهد کنید»، «یک هیئت مدیره از بزرگان تاریخ تشکیل دهید»، «تماشای ویدئو را به تولید ثروت تبدیل کنید»، «تظاهر کنید یک دزد دریای هستید» و «برای جادو تلاش کنید، نه برای پول».

علی سلامی درباره قلم نویسنده «هشت عادت پنهان ثروتمندان» می‌گوید شارما معتقد است ثروت واقعی بسیار بیشتر از پول نقد در بانک، خودروهای پر زرق و برق و تعطیلات لوکس در جزایر عجیب و غریب می‌ارزد. بسیاری از افراد مرفه در مورد چیزهایی که واقعاً برای یک زندگی شاد، سرزنده و آرام مهم هستند، به طرز شگفت انگیزی فقیرند. شارما معتقد است دنیای درونی شما واقعیت بیرونی شما را شکل می‌دهد و تنها با شروع مسیر تسلط شخصی و رشد درونی است که می‌توانید به رفاه پایدار برسید. شارما در تلاش است نشان دهد ثروت واقعی در جلوی چشم ما قراردارد، اما نادیده‌اش می‌گیریم. زیرا طوری برنامه ریزی شده‌ایم که آن را با ارزش ندانیم».

مترجم کتاب می‌گوید نحوه پرداختن نویسنده به عادت «ثروت» متعادل و تازه است و شارما به‌جای تمرکز صرف بر انباشت، بر اهمیت رابطه‌ای سالم با امور مالی و نقش پول به عنوان تسهیل‌گر جنبه‌های یک زندگی غنی تأکید می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ