دستگیری ۴۶ شکارچی در اصفهان/ محیط‌بانان طی ۴ عملیات درگیر شدند

اقتصاد ایران: اصفهان- فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان از دستگیری و برخورد قانونی با ۴۶ شکارچی و متخلف زیست محیطی در مناطق چهارگانه تحت مدیریت طی مردادماه امسال خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عباسی اظهار داشت: با تلاش محیط‌بانان طی ماه مرداد سال جاری ۳۲ تخلف زیست محیطی در مناطق چهارگانه تحت مدیریت شناسایی و با ۴۶ متخلف و شکارچی غیرمجاز برخورد قانونی شد.

به گفته وی، برای متخلفان پرونده تشکیل شده و در حال پیگیری قضائی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان به وقوع چهار عملیات درگیری و تعقیب و گریز با شکارچیان اشاره کرد و گفت: طی یک ماه اخیر هشت قبضه اسلحه مجاز و غیرمجاز به همراه ادوات شکار از متخلفان کشف و ضبط شد.

عباسی تخلفات صورت گرفته در مناطق تحت پوشش محیط‌زیست استان را شکار و صید غیرمجاز آبزیان، پرندگان و پستانداران، اقدام به شکار و زنده گیری پرندگان و همچنین تعلیف غیر مجاز دام برشمرد و خاطرنشان کرد: با تلاش محیط بانان و سایر عوامل همکار، پرونده تخلفات در حال پیگیری است.

وی افزود: مرداد امسال با تخلفات شکار و صید از جمله زنده گیری ۱۷۲ بال سهره طلایی، شکار و صید پازن، بز، قوچ، آهوی نر و ماده، گراز، کبک و فاخته و صید ۱۳۰ کیلوگرم انواع ماهی زرده پر و کپور برخورد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار هکتار مناطق بکر و طبیعی استان اصفهان، تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند.‌

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه‌قاضی، قمیشلو و موته، پناهگاه حیات وحش عباس آباد، خارو و کوه بزرگی و یخاب، منطقه حفاظت شده کرکس، کهیاز، قمصر و برزک و دالانکوه، اثر طبیعی ملی سپاهان، تالاب بین المللی گاوخونی، مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان هستند.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد به تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه، یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است.

در استان اصفهان از ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های طبیعی، حدود ۴۰۳ هزار هکتار وسعت جنگل‌ها، ۶ میلیون هکتار وسعت مرتع و سه میلیون هکتار بیابان است، در این میان وسعت مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع و چهارگانه، ۲ میلیون و دویست هزار هکتار برآورد می‌شود.‌

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ